مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان با اولویت مناطق حاشیه شهرها خبر داد.

طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌نشین استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: پدیده حاشیه‌نشینی در استان گلستان به ویژه در اطراف شهرهای بزرگ به یک دغدغه جدی تبدیل شده و خدمات‌رسانی به این مناطق هم جزو برنامه‌های اولویت‌دار ما است.

وی گفت: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌نشین استان را به طور ویژه دنبال می‌کنیم و برای نقاط مختلفی که شناسایی شده، طرح‌های ویژه پیش‌بینی شده ضمن اینکه در ستاد بازآفرینی شهری، تسهیلات ارزان قیمت نیز برای بهبود کیفیت ساخت و سازها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اجرای طرح‌های بازآفرینی را در بافت تاریخی جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: در قالب طرح بازآفرینی شهری بازسازی تکایا، مساجد و بخشی از بافت تاریخی را در محله‌های درب نو، پاسرو و سبزه مشهد انجام دادیم و به غیر از آن برخی پروژه‌های مشترک را با شهرداری و میراث فرهنگی نیز در دست اقدام داریم.

محبوبی ادامه داد: احیای یکی از گذرهای بافت تاریخی گرگان را با کمک میراث فرهنگی و شهرداری در دست انجام داریم و کف‌سازی و جداره‌سازی، روشنایی و غیره این گذر تاریخی نیز انجام شده است.

وی گفت: طرحی هم در قالب اقدام‌ مشترک با شهرداری‌ها اجرا شده و 15 شهر قیر رایگان دریافت کردند. در شهرهایی هم که بافت فرسوده مصوب ندارند قرار شده در ستاد بازآفرینی شهری استان تصمیماتی برای انجام اقدامات عمرانی این شهرها بگیریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار