پل کنار گذر کمربندی علی آبادکتول (ورودی شرقی) در تیرماه سال گذشته کلنگ زنی شد و با گذشت ۱۸ ماه جز یک تابلو از آن چیزی باقی نمانده است.

کشت کلزا در محل پروژه تقاطع غیرهمسطح علی آبادکتول

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مقوله پروژه‌های نیمه کاره در کشور مبحث جدیدی نیست و علی رغم وجود چند ده هزار پروژه نیمه کاره در کشور هرازگاهی دوباره شاهد کلنگ زنی‌های بی نتیجه و تضییع بیت المال در اقصی نقاط کشور هستیم.

استان گلستان هم از این بلیه مدیریتی بی نصیب نیست و اتفاقاً با اختصاص بودجه‌ای ناچیز به این استان (مانند رتبه ۲۴ در بودجه ۱۴۰۱) دست کم در بحث پروژه‌های نیمه کاره جایگاه مناسب و قابل اعتنایی در کشور دارد! وجود پروژه‌های متعدد نیمه کاره در این استان که بعضی از آنها در حال تبدیل شدن به آثار تاریخی هستند، حجت گفتار فوق است.

در همین راستا ۱۲ تیرماه سال ۹۹ بود که کلنگ احداث پروژه تبادل شرق یا همان پل کنار گذر کمربندی علی آباد کتول (ورودی شرقی) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بر زمین زده شد.

هر چند در همان مقطع رسانه‌ها و جراید نسبت به کلنگ زنی این پروژه با وجود عدم تکمیل تبادل غرب واکنش نشان دادند ولی مسئولان با اطمینان از اجرایی شدن پروژه در مهلت مقرر خبر دادند و کار ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی علی آباد در ابتدای کمربندی آغاز شد.

کارگاه‌های پروژه احداث شدند و مدتی ماشین آلات حفاری با مته های بزرگ به کنده کاری پرداختند و آرماتورهای فلزی بزرگی هم در کارگاه محل احداث پل دیده می‌شد.

بعد از گذشت چند ماه اجرای پروژه متوقف شد و عملاً فعالیت عمرانی خاصی در محل پروژه مشاهده نمی‌شد اما امروز پس از سپری شدن تقریباً ۱۸ ماه به جز تابلوی این پروژه، اثری از مهندسان، کارگران، کارگاه‌ها، کانکس‌ها، ماشین آلات، آرماتورهای پیش ساخته و کنده کاری‌ها نیست و حتی در زمین محل احداث پروژه محصولات کشاورزی کشت شده است!

هر چند توقف این پروژه را که قطعاً به سرنوشت شوم خواهرخوانده اش یعنی پروژه تبادل غرب دچار می‌شد، باید به فال نیک گرفت؛ پروژه‌ای که نزدیک به یک دهه از آغاز احداث آن گذشته و علی رغم تصادفات منجر به جرح و فوت و طولانی‌تر شدن مسیر خودروهای عبوری هنوز به پایان نرسیده است و اراده‌ای هم برای تکمیل آن رؤیت نمی‌شود. حال سوال اینجاست که چه کسی پاسخگوی هزینه‌های اولیه این طرح سوفسطایی است؟! تجهیزات و آرماتورهای پیش ساخته این پل به کجا منتقل شدند؟! اگر برای اجرای پروژه بودجه‌ای مصوب نشده بود، چرا کلنگ زنی شد و اگر بودجه‌ای مصوب شده چرا امروز آثاری از اجرای طرح نیست و در محل پروژه کشت و کار انجام شده است؟!

سوالاتی از این دست ذهن شهروندان را به خود مشغول کرده که چرا برای انجام یک پروژه سنگین، محاسبات مالی، اجرایی، اقتصادی، فنی، روانی، ترابری و غیره به درستی انجام نمی‌شود؟!

ای کاش مسئولان همان گونه که با اعداد و ارقام اعلام می‌کنند که مثلاً سرانه مصرف گاز مشترکان کشور برابر با مصرف گاز ۲۰ کشور اروپایی است، اعلام کنند میزان پروژه‌های نیمه کاره و بودجه‌ای که بابت این اهمال و سو ء مدیریت در طول این سال‌ها تضییع شده برابر با بودجه چندین کشور اروپایی و آسیایی و آمریکایی است؟!

امید است فرماندار جوان و انقلابی شهرستان نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرستان و پیگیری پروژه‌هایی که به دلایل مختلف متوقف و یا روند ساخت آنها بسیار فرسایشی و زمان بر شده است، واکنش جدی نشان داده و علاوه بر جلوگیری از تضییع بیت المال، مانع از به کارگیری نیروهایی شوند که با کارشکنی و یا ارائه طرح‌ها و مشاوره‌های غلط و ناقص، مانع توسعه شهرستان می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار