مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از کاهش 10 درصدی حجم دخیره آب سدهای استان خبر داد و گفت: میانگین حجم ذخایر سدهای ما به 16 درصد رسیده است.

کاهش 10 درصدی حجم سدهای گلستان/ چشم انتظار نزولات جوی هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروزه همه دنیا به منابع آبی به عنوان یک ذخیره استراتژیک و حساس توجه می کنند، افزود: متاسفانه نگاه ما به این سرمایه بزرگ در کشورمان هنوز آن قدر مهم و دارای اهمیت نیست و به همین در برنامه ریزی های آتی ما جایی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند یک همت جمعی در سطح کشور برای حفظ منابع آب هستیم، افزود: متاسفانه به دلیل برداشت های بسیار آب به صورت غیرمجاز، افزایش مصرف به علت نگرانی کرونا، صدور مجوزهای چاه عمیق بدون استدال علمِی و مصرف نادرست در آستانه بروز بجرانهای جدی در این هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با تاکید بر اینکه با گذشت سه  ماه از سال آبی جدید، حجم ذخیره آب سدهای استان تنها 16 درصد است، گفت: سال گذشته در همین مقطع، بیش از 64 میلیون مترمکعب معادل 26 درصد حجم و ظرفیت مخازن سدهای استان آبگیری شده بود.

حسینی با ابراز تاسف و نگرانی از وضعیت حجم  مخازن سدهای استان گلستان، این کاهش نشان می‌دهد که نیازمند صرفه‌جویی در همه مصارف اعم از شرب، صنعت و کشاورزی و مدیریت مصرف بیشتر در سطح استان هستیم.

وی در تشریح وضعیت حجم مخازن سدهای گلستان، اضافه کرد: 14 درصد سد کوثر، 10 درصد سد شهید چمران، 8 درصد سد بوستان، 11 درصد سد گلستان، 17 درصد سد نگارستان، 13 درصد سد اینچه برون، 55 درصد تالاب سد آلماگل و 35 درصد سد آلاگل پرآب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش باران ها در روزهای آتی، گفت: امیدواریم بتوانیم در یک برنامه بلند مدت منابع سطحی و زیرزمینی آب استان را افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار