نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: در استان گلستان، میزان برداشت گندم از ۱.۲ میلیون تن به ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته که این نشان از مشکلات فراوان کشاورزی است.

افت نیم میلیون تنی گندم گلستان/وام۲۰درصدمشکل کشاورز را حل نمی کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: استان گلستان، به عنوان قطب کشاورزی کشور شناخته می شد اما امروزه شاهد مشکلات متعدد کشاورزان هستیم که هر روز بر نارضایتی آنها افزوده می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید صنایع تبدیلی در استان مستقر شوده و در سطح کلان برای نجات کشاورزی کشور فکر شود.

وی بیان کرد: در استان گلستان، میزان برداشت گندم از ۱.۲ میلیون تن به ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته که این نشان از مشکلات فراوان کشاورزی است.

سنگدوینی اضافه کرد: با توجه به تورم و گرانی، کشاورزی واقعاً کار سختی است، هزینه های گزافی صرف بذر و کود و سم می شود که نهایتاً برداشت محصول سودی برای کشاورز ندارد لذا باید از کشاورزان حمایت شود، اما نه با وام های ۱۸ و ۲۰ درصد که مشکلی از کشاورز حل نخواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مشکلات کم آبی و کاهش نزولات آسمانی، باید به سمت کشت مدرن و آبیاری ها نوین حرکت کنیم، گفت: کشاورزی نوین باید با وام های کم بهره و بلندمدت و کمک بلاعوض، پایه گذاری شود و در کنار همه این موارد، باید صنایع تبدیلی هم در استان مستقر شوند زیرا نبود صنایع تبدیلی فایده ای برای مردم استان ندارد.

وی ادامه داد: گندم و آرد تولیدی کشاورزان ما به صورت خام و بدون فرآوری از استان خارج می شود در نتیجه هیچ ارزش افزوده ای را نصیب مردم نکرده و سبب اشتغال و اقتصاد و صنعت در سایر استان ها می شود.

سنگدوینی با تأکید بر اینکه باید صنایع لازم در استان ایجاد شود، گفت: منظور از صنعت، صنایعی است که حداقل ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد، نه کارگاه های ۲۰ و ۳۰ نفره، در نتیجه برای ایجاد این صنایع باید سرمایه گذار جذب شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار