مراسم انتخاب هیئت رئیسه و تحلیف اعضای شورای اسلامی استان گلستان با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، معاونان استاندار و نمایندگان شوراهای شهرستان‌های گلستان که متشکل از ۱۴ نماینده است، برگزار شد.

هیئت رئیسه شورای اسلامی استان گلستان انتخاب شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، در این مراسم به ترتیب «سیدحسن موسوی» از شهرستان رامیان با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای استان انتخاب شد. «حامد فیروزبخت» از شهرستان بندرترکمن به عنوان نایب رئیس شورای استان گلستان، «غفار محمد ارازی تیمور» از شهرستان کلاله به عنوان منشی شورای استان، «اسماعیل کاظمی» از شهرستان آق‌قلا به عنوان سخنگو، «ملک سردار دردی‌زاده» از مراوه‌تپه  و «سیدعلی‌اکبر حسینی» از آزادشهر به عنوان نمایندگان شورای استان در شورای  عالی استان‌های کشور معرفی  شدند.

* اختلاف سلیقه‌ها نباید به مردم آسیب برساند

استاندار گلستان در این جلسه با تاکید بر اهمیت اتحاد در رشد و پیشرفت استان گفت: نباید در مسائل کاری و توسعه استان سلیقه‌ها را دخالت دهیم و باید در مسیر اخذ سهم استان از منابع ملی متحد باشیم

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: موضوعات و مسائل مختلفی در استان وجود دارد که هرکدام می‌تواند نقش موثری در پیشرفته گلستان داشته باشد و نباید اختلاف سلیقه‌ها به گونه‌ای باشد که آسیب آن متوجه مردم شود.

وی با اشاره به نقش شوراها در رفع مشکلات مردم و همچنین موضوعات توسعه استان تصریح کرد: در مورد بیش از ۸۵ درصد اعتبارات به صورت ملی تصمیم‌گیری می شود و ۱۵ درصد آن در اختیار استان‌هاست که البته با نظر رئیس جمهور تفویض اختیارات به استان‌ها در حال شکل‌گیری است که بر اساس آن تمرکززدایی از بودجه مورد توجه است.

استاندار گلستان یادآور شد: باید رشد ۷.۳ درصدی استان در شاخص‌ها صورت گیرد که ۴۵ درصد این رشد باید از طریق بهره‌وری در حوزه‌های مختلف انرژی،کشاورزی، شیلات، صنعت، سلامت و ... انجام شود.

زنگانه تاکید کرد: بخش دیگری از این رشد باید از طریق منابع اعتباری نظیر افزایش سهم استان در منابع عمومی، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی،  مشارکت بخش خصوصی، افزایش درآمدها از ظرفیت‌های مجاز، ارتقا درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، ارتقای نقش بانک‌های خصوصی در توسعه استان صورت گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار