مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: سند الزامات امنیتی یکی از مهمترین اسناد برای ایجاد زیرساخت‌های امنیت در دستگاه‌های اجرایی است که باید به آن توجه داشت.

اجرای سند الزامات امنیتی، گامی مهم در تامین امنیت فاواست
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی در نشست کارگروه فاوا پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: امروزه ماهیت جنگ‌ها با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده است و دفاع از زیرساخت‌های اساسی در کشور‌ها یکی از مهمترین شاخص‌های ایجاد امنیت در کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمام لایه‌های جامعه، فاوا را به یک زیرساخت اساسی تبدیل کرده است که باید از آن حفظ و حراست شود و این مهم با الزام دستگاه‌های اجرائی به استاندارد سازی امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود که کارگروه پدافند غیرعامل با اجرای سند الزامات امنیتی می‌تواند گام مهمی در راستای ایمن سازی مراکز فناوری اطلاعات بردارد.

رییس کارگروه فاوای پدافند غیرعامل استان گلستان تاکید کرد: سند الزامات امنیتی یکی از مهمترین اسناد برای ایجاد زیرساخت‌های امنیت در دستگاه‌های اجرائی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی همچنین اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور توانمندسازی مدیران IT دستگاه‌های اجرایی، انجام تست‌های نفوذ از دستگاه‌ها و همچنین مانور‌هایی از قبیل مانور پایداری شبکه، تست پایداری باتری انجام شده که باعث افزایش آمادگی در دفاع از زیرساخت‌های سایبری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار