فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اجرای قانون انتزاع وظایف نظارت بر محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انتقال به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان در روند اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین، نظارت بر بازار محصولات زراعی و باغی را افزایش دهد.

جهادکشاورزی گنبد نظارت در بازار محصولات زراعی و باغی را بیشتر کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در نخستین جلسه قرارگاه امنیت غذایی و کارگروه اقدام مشترک تعزیزات حکومتی گنبدکاووس، ساماندهی قیمت‌ها را از جمله دغدغه‌های مردم دانست و اظهارداشت: جهاد کشاورزی از تجربیات اداره صنعت، معدن و تجارت در نظارت بازار استفاده کند تا بهترین نتایج در مسیر بهبود شرایط معیشتی و کاهش مشکلات مردم کسب شود.

فرماندار گنبدکاووس گفت: جهاد کشاورزی گنبد باید علاوه بر استفاده از تجربیات اداره صنعت، معدن و تجارت، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد مسوول نظارت و بازرسی از بازار را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت کارگروه اقدام مشترک تعزیرات حکومتی در ساماندهی بازار، گفت: بازرسان تعزیرات گنبدکاووس برای رفع دغدغه های مردم حضور میدانی و عملیاتی بیشتری در بازار داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس هم در این نشست گفت: بر اساس آمار گنبدکاووس ۲ هزار و ۶۴۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که نظارت بر آنها با همکاری تعزیرات از این پس توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

حبیب الله زارع افزود: از پس جلسات قرارگاه امنیت غذایی هر هفته یک بار و یا در صورت ضرورت روزانه برگزار می‌شود و نتایج رصد و پایش‌های تولید، عرضه و فروش محصولات غذایی مردم و حتی صادرات آن از طریق کانال‌های استانی و ملی برای رفع چالش‌های موجود برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس برگزاری کارگروه آرد و نان، برنامه ریزی برای واگذاری امور غیرحاکمیتی به تشکل‌های دامداری، مرغداری و مرتعداری و پیگیری برای اخذ کشاورز کارت برای کمک به دامداران را از موارد در دستورکار دانست و گفت: تا پایان دی ماه ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز نهاده‌های کشاورزی تامین شده و واحدهای دامی و مرغداری‌ها با خیال راحت فعالیت و کار جوجه ریزی را انجام دهند.

زارع افزود: امسال کشاورزی قراردادی در چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان انجام شد که برای سال آینده این سطح با افزایش اراضی دیم بیشتر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از ۳۷۳ هزار نفر جمعیت حدود ۱۴ هزار واحد صنفی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار