مادر جوان فاضل‌آبادی از روستای «رحمت‌آباد» در بیمارستان صیاد شیرازی صاحب چهار قلو شد.

مادر فاضل‌آبادی ۴ قلو به دنیا آورد/ فرزندآوری در گرو‌ حمایت‌های دولت + فیلم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، یک جامعه پویا به منابع انسانی پویا نیازمند بوده و جمعیت اصلی‌ترین سرمایه در کشور محسوب می‌شود.

با توجه به منابع زیرزمینی و توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی میزان آن باید با حجم جغرافیایی کشور تطابق عینی داشته باشد.

ایران مرکز ثقل تشیع و سنگر واقعی مهدویت و اسلام علوی در کره زمین بوده اما متاسفانه نهادهای متولی سیاست متمرکز و مدون در زمینه سیاست افزایش جمعیت را در سال‌های گذشته جدی نگرفتند.

فرزند‌آوری و افزایش جمعیت یکی از تاکیدات  جدی رهبر معظم انقلاب بوده که باید دولت به ان توجه کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

خبرنگار خبرگزاری فارس با زوج جوانی که به تازگی صاحب چهار قلو شدند گفت‌و‌گویی انجام داده که با هم می‌خوانیم.

چندمین فرزند است که به دنیا آمدند؟


مادر فرزند: یک پسر هشت ساله دارم و در این بارداری خداوند به من چهار فرزند عطا کرده است. ساکن روستای «رحمت‌آباد» از توابع شهر «فاضل‌آباد» هستم و در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان زایمان کردم.

به نظر شما چرا زوج‌های جوان رغبت به فرزندآوری ندارند؟


مادر فرزند: بسیاری از خانواده‌ها به خاطر افزایش هزینه‌های فرزندآوری و فرزند پروری دچار ترس و واهمه هستند و به قول معروف رغبتی به این کار ندارند.

خاطرم هست در کتاب تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی مهمترین نیازهای اولیه یک انسان را خوراک، پوشاک و مسکن برشمرده بود.در حال حاضر اگر از مسکن که مشکل بسیاری از هموطنان است فاکتور بگیریم مشکل خوراک و پوشاک کمتر از مسکن نیست.

رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری توسط زوج‌های جوان دارند اما به نظر من‌ باید زیرساخت‌های اولیه فراهم شود.

به نظر شما چه شرایط و زیرساخت‌هایی در این راستا نیاز است؟


مادر فرزند: در زمینه بهداشت و درمان نهادهای مرتبط تا رسیدن فرزند به چهار سالگی حمایت‌های لازم را داشته باشند.

همچنین با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی و شاغل بودن والدین نیاز است که کمک‌های جانبی‌ مانند‌ مرخصی با حقوق به مادران، بیمه، کمک‌های‌مالی، حمایت های مختلف مادران در زمان بارداری و غیره انجام شود.

در مجموع زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا جوانان آن را در جامعه لمس کرده و انگیزه لازم برای فرزندآوری داشته باشند. فرزندآوری و مزیت‌های آن فقط در حد سخنرانی و برگزاری همایش نباشد.

داشتن چند فرزند در خانواده چه مزایایی دارد؟

مادر فرزند: وقتی یک خانواده چند فرزند دارند وقت کمتری را با بچه‌ها می‌گذرانند و فرزندان با یکدیگر بازی می‌کنند در صورتی که تک فرزندان از والدین خود هرچند شاغل باشند انتظار دارند با آنها بازی کنند.

در خانواده چند فرزند، فرزندان تفاوت‌های میان خود و خواهر و برادران خود را دیده و این امر سبب می‌شود تا علاقمندی خود را شناخته و توانمندی خود را بهتر شکل دهد.

در هر صورت زوج‌های جوان و والدینی که مانند ما در یک زایمان چند قلو به دنیا می‌آورند با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی انتظار حمایت‌های ویژه از مسئولان و دولت محترم دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار