روحانی و مدرس حوزه‌های علمیه اهل سنت گلستان با تاکید بر جایگاه والای اهل بیت نزد تراکمه گفت که ارادت زنان و مردان سنی مذهب به حضرت فاطمه (س) عمیق و قلبی است.

ارادت اهل سنت به حضرت فاطمه (س) عمیق و قلبی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حاج داوود آخوند بلکفه اظهارداشت : اهل بیت و عترت نبی مکرم اسلام (ص) نزد اهل سنت شان و منزلتی تمام نشدنی دارند و در این بین حضرت فاطمه (س) در راس این ارادت و دلدادگی قرار دارند.

 وی افزود: اهل سنت احترام همه اهل بیت را بر خود واجب دانسته و هر گونه هتک حرمت به ایشان به ویژه دختر رسول الله را به عنوان خروج از دین تلقی می کنند.

 مدرس حوزه‌های علیمه اهل سنت گلستان افزود: علاقه وافر رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا (س) در زمان حیات پیامبر و پس از آن زبانزد همه بود و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

بلکفه گفت که نبی الله (ص) درباره حضرت فاطمه (س) می‌فرمود "فاطمه، پاره جگرم است و هرکه او را اذیت کند، مرا آزار داده است" که این جمله بیانگر اوج محبت رسول خدا به ایشان است.

به گزارش ایرنا حدود یک سوم اهالی ۲ میلیون نفری گلستان را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام زندگی پربار خویش همواره حامی و پشتیبان ایشان بود.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشر حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند.

سوم جمادی الثانی سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوی نمونه و اسوه حسنه است، بانویی که الگوی زنان، گوهر گرانبهای عصمت، میوه قلب نبی، کوثر نور، محبوبه یکتا، مظهر نور خدا و آیت عظم، بخش کوچکی از صفات بزرگ ایشان است.

به هنگام شهادت سن بزرگ بانوی جهان اسلام بنا بر قول مشهور، ۱۸ سال بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار