مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درباره آمار ابتلای دانش آموزان استان به کرونا توضیحاتی داد.

موردی از ابتلای دانش آموزان گلستانی به کرونا مشاهده نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان -  احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون مورد از ابتلای دانش آموزان گلستانی به کرونا به اداره آموزش و پروش استان اعلام نشده است.

او گفت: از زمانی که مدارس به صورت حضوری شروع به فعالیت کرده اند یک مورد از ابتلای یکی از معلمان در دوره متوسطه به ما گزارش شد که کلاس این معلم تعطیل شد.

گوهری راد گفت: معیار تشخیص ما برای تعطیلی یک کلاس و یا مدرسه اطلاعات ارائه شده ازمرکز بهداشت است و چندی قبل مرکز بهداشت در یکی از شهرستان‌ها اعلام کرد افزایش آمار ابتلای دانش آموزان به آنفلوانزا در یک مدرسه نگران کننده است و ما بر این اساس مدرسه را یک هفته تعطیل کردیم.

او گفت: دانش آموزان در طول هفته تنها دو روز در مدرسه حاضرند و طی این مدت هم با ماسک و در فاصله دو متری از یکدیگر قرار دارند.

گوهری راد گفت: با توجه به حضور دانش آموزان در جامعه، دورهمی‌های خانوادگی و مراسم مختلف؛ مدرسه مکانی ایمن برای دانش آموزان محسوب می‌شود و خطر ابتلا به کرونا در آن کمتر است.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی ۱۰ روز گذشته از افزایش آمار ابتلای کودکان به بیماری شبه سرماخوردگی در استان خبر داد و نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی از سوی خانواده‌ها هشدار داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار