از چهار مورد مشکوک اُمیکرون در استان گلستان ابتلای دو بیمار به سویه جدید قطعی شد؛ گرچه شرایط کرونایی استان حاد نیست و تلاش‌ها برای شکست کامل این ویروس منحوس بسیج شده است اما 35 هزار خانوار گلستانی واجد شرایط هنوز برای دریافت نوبت اول واکسیناسیون تردید دارند، از طرفی واکسیناسیون نوبت سوم استقبال چندانی ندارد.

تردید 35 هزار گلستانی برای ایمنی کرونایی/ نبض کند واکسیناسیون نوبت سوم در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، روند بی‌وقفه واکسیناسیون در استان گلستان ادامه دارد، تا کنون ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال نوبت اول و ۷۸ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده اند، استقبال از تزریق نوبت سوم به رغم اهمیت آن، هنوز مطلوب نیست و فقط ۱۱درصد برای دریافت این نوبت مراجعه کرده اند.

 

*** اجرای واکسیناسیون خانه به خانه در گلستان

استاندار گلستان بر لزوم سخت اجرای واکسیناسیون در استان تاکید کرد و گفت: اجرای واکسیناسیون بصورت خانه به خانه و فرد به فرد به جای مرکز به مرکز در دستورکار است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه حراست دستگاه های اجرایی نظارت لازم بر اجرای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان را انجام دهند، افزود: از طریق سامانه امید امکان پایش کارمندان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات استان امکان ارسال پیامک رایگان برای واجدین شرایط دریافت دز دوم و سوم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فراهم آورد

به گفته زنگانه با توجه به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی های مقابله با کرونا، در هنگامه تقدیر از دیگر فعالان عرصه مقابله از آنها نیز تقدیر شود.

وی گفت: زمانی که ما پرسنل و کارکنان دولت موارد بهداشتی را رعایت نکنیم، نمی‌توانیم از مردم انتظاری مبنی بر رعایت پروتکل‌ها از سوی آنان داشته باشیم.

زنگانه بیان کرد: مراکز بهداشت باید کنترل، نظارت و پایش اماکن مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر کنند تا سطح رعایت از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به تزریق دُز دوم و سوم اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند تا آنتی‌بادی بیشتری در بدن آنها تولید شود.

استاندار گلستان گفت: با تزریق دُز سوم خطر ابتلا را بسیار کاهش خواهد داد.در زمان حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی است.

 

*** 2 مورد قطعی اُمیکرون در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از چهار مورد مشکوک اُمیکرون در استان، ابتلای دو مورد قطعی شد.

عبدالرضا فاضل افزود: طی هفته‌های اخیر، وضعیت شیوع در استان تا حدودی ثابت مانده و در روز‌های اخیر قدری کاهشی بوده است.۲مورد قطعی اُمیکرون در گلستان

فاضل با بیان اینکه همچنان وضعیت همه شهرستان‌های استان آبی است، ادامه داد: در طول هفته گذشته متاسفانه ۲نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند بدون وقفه واکسیناسیون در استان گفت: تا کنون ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال نوبت اول و ۷۸درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده اند.

فاضل خاطرنشان کرد : استقبال از تزریق نوبت سوم به رغم اهمیت آن، هنوز مطلوب نیست و فقط ۱۱درصد برای دریافت این نوبت مراجعه کرده اند.

تعداد ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۱ بیمار در icu بستری و ۱۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر گلستانی دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند هر ۲ دُز و البته بیش از ۱۶۰ هزار نفر  دُز سوم واکسن را زده اند و باید اطلاع رسانی به دریافت کنندگان دزهای اول و دوم جهت تزریق دز سوم انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار