مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ۸۱ درصد از جامعه هدف، گفت: برای تکمیل واکسیناسیون کرونا طرح خانه به خانه در مناطق روستایی در حال اجراست و به‌زودی در مناطق شهری آغاز می‌شود.

طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا در شهر مراوه‌تپه آغاز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور خوجملی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تاکنون از مجموع ۴۵ هزار و ۳۱۰ فرد بالای ۱۲ سال مراوه‌تپه، ۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۸۱ درصد نوبت اول و ۲۹ هزار و ۶۲۴ نفر معادل ۶۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و اکنون جزو سه شهرستان‌ آخر در بحث واکسیناسیون هستیم. 

وی ادامه داد: نوبت اول واکسن کرونا در مناطق شهری به ۷۶ درصد، روستایی ۸۳ درصد و عشایری ۶۴ درصد و نوبت دوم به ترتیب به ۵۸، ۶۲ و ۴۳ درصد از مردم مراوه‌تپه تزریق شده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه یادآور شد: با هدف پوشش حداکثری واکسن کرونا از ۱۰ روز قبل با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی، بسیج و معتمدان طرح واکسیناسیون خانه‌ به خانه در مناطق روستایی و عشایری مراوه‌تپه آغاز شده است.

خوجملی افزود: اسامی افرادی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکردند از سامانه استخراج و در اختیار بخشداری‌ها قرار می‌گیرد و بعد از برگزاری نشست با دهیاران و تعیین محلی مشخص برای انجام واکسیناسیون، فراخوان به اهالی داده می‌شود.  

وی اظهارداشت: در صورت مراجعه نکردن افراد، تیم مرکز بهداشت به همراه دهیار با مراجعه خانه به خانه در صورت تمایل واکسن کرونا را به آنان تزریق می‌کنند.

خوجملی گفت: جامعه روستایی از طرح واکسیناسیون خانه به خانه استقبال خوبی کردند که به طور قطع با ادامه این روند پوشش جمعیت واکسیناسیون شهرستان افزایش قابل قبولی پیدا می‌کند.  

مدیر شبکه بهداشت و درمانی مراوه‌تپه افزود: با توجه به موفق بودن این طرح در مناطق روستایی، از اواخر هفته جاری با همکاری دستگاه‌های مرتبط مراجعه خانه به خانه در محلات شهری در دستورکار قرار می‌گیرد.

خوجملی تصریح کرد: بخشی از مردم مراوه‌تپه به دلایل مختلف خارج از استان حضور دارند که از آنان درخواست داریم در صورت تزریق واکسن کرونا، عکس کارت واکسن خود را برای دهیار یا بهورزان شهرستان ارسال کنند تا اسامی‌شان در فهرست قرار گیرد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت در شرقی ترین منطقه استان گلستان واقع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار