شرایط افزایش سقف وام قرض‌الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه فرزندان بازنشستگان اعلام شد.

کمک هزینه جهیزیه فرزندان بازنشستگان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا گودرزی (رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح) با اعلام این خبر که در سال ۱۴۰۰ سخت وام قرض الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اظهارکرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در راستای حفظ کرامت و ارتقای منزلت بازنشستگان معزز نیروهای مسلح در امسال بستر لازم برای پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی کمک هزینه خرید جهیزیه به فرزندان بازنشستگان وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح که تاریخ ازدواج آنان سال ۱۴۰۰ است، فراهم شده است.

وی افزود: این وام به مشترکینی که فرزندان آنان در سال‌های قبل ازدواج نمودند، تعلق نمی‌گیرد.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح افزود: هنگام جدایی از وام ازدواج مصوبه کشور است که افراد با ثبت نام در سامانه بانک مرکزی می‌تواند دریافت نمایند و این تسهیلات علاوه بر وام مذکور به مزدوجین تحت پوشش سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

افزایش سن مشکل صندوق‌های بازنشستگی را حل می‌کند؟

یکی از مسائل مهم در بودجه که با مخالفت کمیسیون اجتماعی مواجه شد، بحث افزایش دو ساله سن بازنشستگی بود. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در این رابطه گفته است: که به اعتقاد اعضای کمیسیون اجتماعی نه با برنامه ششم توسعه همخوانی داشت و نه اینکه امکان پیگیری آن در قالب بودجه ۱۴۰۱ ممکن بود. به اعتقاد اعضای کمیسیون، دولت اگر قصد دارد، تغییری در قانون بازنشستگی کشور ایجاد کند باید آن را در قالب یک لایحه مجزا ارائه کند تا مجلس در خصوص آن تصمیم گیری کند.

او افزود: با توجه به اینکه قانون بازنشستگی کشوری یک قانون دائمی است، نمی‌توان آن را از طریق یک لایحه مالی سالانه نقض کرد یا تغییر داد. بر این اساس کمیسیون اجتماعی بعد از بحث و تبادل نظرهای فراوان با این موضوع مخالفت کرد.

بابایی در پاسخ به این پرسش که برخی اعلام می‌کنند دولت برای حل مشکلاتی که در زمینه کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌ها یا معضلات صندوق‌های بازنشستگی، اقدام به افزایش سن بازنشستگی کرده‌است، گفت: برای حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی باید راهکارهایی اندیشیده شود که این صندوق‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کنند. برای معضل نیروی انسانی نیز دوت باید لایحه جامع استخدام کارکنان دولت را ارائه کند. معتقدم تغییر در افزایش سن بازنشستگی کمکی به حل مشکلات صندوق‌ها نخواهد کرد.

منبع: سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح

 

ارسال نظر

آخرین اخبار