شهردار و برخی اعضای شورای شهر گرگان در جلسه شب گذشته پارلمان شهری با اشاره به ضرورت حمایت مالی شهرداری از ورزش همگانی و توسعه آن در مناطق، تاکید کردند که باید هزینه این نهاد برای تیم‌داری حرفه‌ای و قهرمانی کاهش یابد.

ورزش همگانی بر تیم‌داری شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال مقدم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا در این جلسه که شامگاه شنبه برگزار شد، لایحه تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان پس از طرح نظرات مخالفان و موافقان به رای گیری ختم نشد و به پیشنهاد اعضای شورا، رسیدگی به این لایحه برای بررسی بیشتر به جلسات بعد موکول گردید.

مهران کاظم نژاد عضو شورای شهر گرگان در خصوص این لایحه اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی شهرداری از ورزش امری پسندیده است اما در کنار ورزش نباید از سایر حوزه ها مانند فرهنگ و هنر غفلت کرد.

وی گفت: باید هر چه سریعتر شیوه نامه کمک به هیات های ورزشی و قهرمانان شهر تدوین شود تا علاوه بر بسکتبال از دیگر رشته ها هم حمایت کنیم .

کاظم نژاد گفت: هر چند ساخت مکان ورزشی از وظایف شهرداری نیست اما برای حمایت از ورزش همگانی و تندرستی شهروندان باید با توان بیشتر کار کنیم.

شهردار گرگان هم در این جلسه گفت : اگر تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به تصویب برسد این سازمان به طور مستقیم و قانونی در ورزش قهرمانی فعالیت می کند که با وضع فعلی بودجه این نهاد به مصلحت نیست.

 وی افزود : شهرداری در راستای ترویج و تشویق مردم به ورزش همگانی وظایفی دارد اما به دلیل تیمداری حرفه ای در بسکتبال کشور فشار زیادی به شهر وارد شده که تنها راه کاهش این مشکل، جذب حامی مالی است.

در این جلسه لوایحی مانند تفویض اختیار به مدیران مناطق سه گانه یا سرپرستان و معاونان و واگذاری زمین مجاور دانشگاه گلستان برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی تصویب شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری گرگان سالیانه یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بابت اجاره بهای یک ساختمان در شرق گرگان به یکی از نهادهای انتظامی کمک کند.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار