معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

گلچین از برگزاری جشنواره مطبوعات استان گلستان در دو بخش حرفه ای و مردمی خبر داد.

جشنواره مطبوعات گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد گلچین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گلستان به منظور ارج نهادن به تلاش جهادی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی، گفتمان سازی و مشارکت عمومی و نقش آفرینی در توسعه استان و شناسایی و معرفی شهروند خبرنگار جشنواره مطبوعات استان گلستان را برگزار می کند.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه ای و مردمی برگزار می شود، افزود: بخش حرفه ای شامل؛ تیتر، خبر، مقاله و یادداشت، گفتگو و گزارش، عکس (تک عکس، گزارش خبری)، طراحی و صفحه آرایی و بخش مردمی شامل؛ عکس و کلیپ خبری برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: تولید، پشتیبانی و موانع زادیی (شعار سال)، توسعه پایدار، خودباوری و امید به جامعه، ترویج و تحکیم فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی و نقش آفرینی رسانه ای، بیانیه گام دوم انقلاب، محور تحول و گلستان نماد وحدت- تقریب مذاهب از موضوعات این جشنواره است.

 

گلچین با اشاره به مقررات این جشنواره، گفت: شرکت در جشنواره برای تمامی شهروندان و خبرنگاران حرفه ای در بخش های مشخص شده آزاد است و هر فرد مجاز به ارسال 3 اثر در هر بخش از جشنواره است و آثار ارسالی در بخش حرفه ای باید در مطبوعات استانی و سرپرستی های استانی چاپ و یا در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری استان انتشار یافته باشد.

 

وی افزود: آثار ارسالی باید از ابتدای امسال تا مهلت ارسال آثار در یکی از رسانه های رسمی منتشر شده باشد و در بخش مردمی آثار ارسالی، عکس با دوربین و تلفن همراه قابل قبول خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: آثار ارسالی در بخش های تیتر و خبر، مقاله و گزارش خبری و صفحه آرایی درقالب pdf وعکس خبری حرفه ای ۳۰۰ DPI با پسوند JPG باشد.

 

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان باید آثار خود را تا (10 بهمن) به دبیرخانه جشنواره خانه مطبوعات و رسانه های استان گلستان به نشانی رایانامه golestanpress@yahoo.com ارسال کنند، گفت: داوری آثار (28 بهمن) و اختتامیه جشنواره (7 اسفند) همزمان با ایام مبعث حضرت رسول (ص) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار