مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تاکنون حدود ۲۳ میلیارد تومان برای مقابله با بیابان زدایی در گلستان هزینه شده است.

۲۳ میلیارد تومان برای بیابان زدایی در گلستان هزینه شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همه مراتع تحت سرپرستی منابع طبیعی دارای بهره بردارانی همچون دامداران و مرزنشینان هستند و وظیفه ما مدیریت چرای دام و جلوگیری از چرای غیرمجاز و بی رویه است که در این زمینه هر روز تذکرهای لازم به بهره برداران داده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مراتع در شهرستان های آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و گنبدکاووس و کلاله به دلیل قرار داشتن در منطقه ریزگردها مورد توجه بیشتر قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار هکتار از مراتع در منطقه کولیجه و داشلی برون شناسایی شده و با توجه به اعتباراتی که تامین می شود، طرح های بیابان زدایی را برای آنها تهیه کرده و با مشارکت بهره برداران، وارد عملیات اجرایی هم شده ایم.

لطفی اضافه کرد: در سال های گذشته بر روی ۱۷ هزار هکتار کار از این مراتع برنامه های خوبی از جمله انجام ۶ هزار هکتار بوته کاری، چهار هزار هکتار هلالی آبگیر و هفت هزار هکتار بوته کاری و بذر پاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون حدود ۲۳ میلیارد تومان برای مقابله با بیابان زدایی هزینه شده که از این بین ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره منابع طبیعی و ۱۰ میلیارد تومان هم توسط مردم تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تلاش می کنیم در آینده با انجام بوته کاری برای حفظ و نگهداری مراتع گام های بیشتری را برداریم.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی و مراتع کم بازده از جمله مناطق نیمه بحرانی در استان به شمار می روند، افزود: برخی از این اراضی تحت نظارت سازمان های نیمه دولتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و تعاونی های زیر نظر نیروی انتظامی قرار داشته که باید به آنها توجه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار