مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، تعداد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی گلستان ۹۷ درصد و از نظر میزان سطح دچار حریق ۶۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۷ درصدی حریق در عرصه های منابع طبیعی گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم لطفی اظهارکرد: از سال گذشته با خشکی شدید و کاهش بارندگی ۳۸ درصدی درگلستان روبرو بودیم و این شرایط تا اواخر تابستان امسال ادامه داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این عوامل سبب خشکی کف جنگل‌ها و مراتع شده و شرایط را برای حریق آماده می‌کرد و نفوذ متعدد جریانات گرم جنوبی و بی احتیاطی مردم، این شرایط راتشدید می‌کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، تعداد آتش سوزی‌های منابع طبیعی ۹۷ درصد و از نظر میزان سطح دچار حریق ۶۷ درصد افزایش یافته است.

لطفی اضافه کرد: منابع طبیعی در آتش سوزی‌های سال جاری نسبت به سنوات قبل، آمادگی بیشتری برای مقابله داشته و کم بودن خسارت نسبت به افزایش تعداد حریق خود گواه این مساله است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات منابع طبیعی در آتش سوزی‌های مستهلک شده و نیازمند بازسازی هستند و در سال جاری در حوزه حریق، اعتبار خوبی نداشتیم و از سایر ردیف‌های اعتباری استفاده کرده‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار