مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به تکلیف قانونی دولت برای حمایت اجتماعی از همه مردم، گفت: در صورت تامین مابع مالی پایدار می توان سطح پوشش بیمه ای را به حداکثر رساند.

پوشش 43 درصدی بیمه تامین اجتماعی در گلستان/ ضرورت تامین منابع مالی پایدار توسط دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی نودهی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در گلستان با اشار به اینکه مجموعه خدمات ما در سطح استان به دو بخش درمانی و بیمه ای تقسیم می شود، اظهار کرد: در بخش درمان خدمات ما به سه زیرمجموعه درمان مستقیم، غیرمستقیم و خرید خدمت تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه در بخش درمان مستقیم، تمام مراکز بیمارستانی و درمانی ما که به بیمه شدگان اجباری ما خدمات رایگان ارائه می دهند مد نظر هستند، افزود: بخش درمان غیرمستقیم نیز شامل تمامی بیمارستاها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی هستند که طرف قرارداد با تامین اجتماعی بوده و بیمه گذار ما تنها فرانشیز ناچیزی را پرداخت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی ببا تاکید بر اینکه برخی از بیمارستانها نیز با هیچ بیمه ای قرار داد ندارند، خاطرنشان کرد: در ای گونه مراکز نیز بیمه گذاران ما بعد از انجام هزینه با ارائه مستندات پرداختی و کسر فرانشیز مبلغ هزینه شده را از تامین اجتماعی هزینه می کنند.

سه مرحله افزایش پایه حقوق کارگران در دو سال اخیر

نودهی با اشاره به اینکه ماموریت دوم این نهاد در حوزه خدمات بیمه ای است، ادامه داد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی ما مکلف به انجام تعهداتی در حوزه بازنشستگی، فوت، درمان و از کارافتادگی هستیم که مستمری بازنشسته ها یکی از مهمترین آن هاست.

وی تامین اجتماعی را یک مجموعه درآمد هزینه و خوداتکا دانست و تصریح کرد: ما در سال 1399 و 1400 سه مرحله افزایش حقوق برای جامعه هدف خود داشته ایم که هرچند در برابر تغییرات تورمی شاید هنوز کمی کم باشد اما حقوق یک میلیون و 611 هزار تومان امروز به 4 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان ضمن حمایت از افزایش حقوق کارگران و بیمه شدگان این سازمان بر ضرورت تامین مابع مالی آن نیز تاکید کرد و گفت: ما 14 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده داریم که حق بیمه این افراد حدود 17 هزار میلیارد تومان می شود که اگر میزان حقوق ماهیانه و پرداخت حقوق کوتاه مدت از جمله بارداری، پروتز، درمان و ... را محاسبه کنیم چیزی از این مبلغ برای پرداخت های بعدی و مستمری های بازنشستگی و ... باقی نمی ماند.

پوشش 865 هزار نفری تامین اجتماعی در استان گلستان

نودهی با بیان اینکه 44 میلیون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: این آمار در استان گلستان 43 درصد جمعیت استان را شامل می شود که ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای تامین اجتماعی را بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی از همه جامعه وظیفه دولت است، افزود: ما بر اساس ماموریت خود می خواهیم پوشش بیمه ای کاملی داشته باشیم تا به حمایت کامل برسیم و این یعنی سطح پوشش 865 هزار نفری تحت پوشش در استان گلستان با حمایت دولت و قانون به سطح حداکثری برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه اگر دولت منابع مالی پایدار را برای ما ایجاد کند ما آماده ایم همه افراد را بیمه کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه امنیت اجتماعی ایجاد می کند توسعه عدالت اجتماعی و توسعه پوشش بیمه ای است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار