عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

ساخت خانه ۴ معلول گلستانی به کجا رسید؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ساخت خانه برای خانواده آق قلایی دارای ۴ معلول در مرحله تکمیل نهایی است.

سید مهدی حسینی گفت: تعهد بهزیستی در ساخت خانه ۴ معلول، ۲۵ میلیون تومان بوده که پرداخت شده است و این خانه هم اکنون در مرحله نصب شیرآلات و لوله کشی گاز قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: این خانه دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

فقر فن، ادامه سلطه کشتی مازندران و معرفی ستاره‌های جدید

ایرنا نوشت: ساعات پایانی مسابقات کشتی قهرمانی کشور با درگیری در سالن بدون تماشاگر امام خمینی (ره) گرگان میان کشتی‌گیران و تعدادی از طرفداران آن‌ها به حاشیه رفت و قهرمانی مقتدرانه مازندران، اجرای کم فنون اصیل، معرفی ستاره‌های جدید و دست کوتاه کشتی‌گیران گلستان از عنوان قهرمانی نادیده گرفته شد.

در این مسابقات که ساعات پایانی آن با درگیری کشتی گیران و هواداران آن ها خستگی را بر تن عوامل برگزاری باقی گذاشت، برخی چهره های جدید و جوان استان های کشور فراتر از انتظار ظاهر شدند و کارشناسان را برای معرفی نفرات برتر به اشتباه انداختند.

 

تعدادتماشاگران کشتی کمتر از ۵۰۰نفر بود/عذرخواهی بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا نوشت: مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در واکنش به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر معرفی به دستگاه قضایی گفت: در طول برگزاری مسابقات کشتی تعداد کل بازدیدکنندگان کمتر از ۵۰۰ نفر بود.

قاسم برزمینی ضمن قدردانی از ستاد کرونا برای صدور مجوز برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور اظهار کرد: در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شده بود که مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور با حضور ۳۰۰ تماشاگر برگزار شود، البته تعداد کشتی‌گیران شرکت کننده در این دوره از مسابقات حدود ۳۸۰ نفر بود که با احتساب عوامل اجرایی و داوران به ۵۰۰ نفر می رسید.

 

تکمیل سد نرماب در استان گلستان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

تسنیم نوشت: مدیرعامل آب شرکت منطقه‌ای استان گلستان گفت: در یک سال و نیم گذشته با تزریق اعتبارات بیشتر سرعت پیشرفت سد نرماب افزایش یافت اما اکنون اگر ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی واریز شود می‌توانیم تا ۲ سال آینده کار ساخت سد را به پایان برسانیم.

 

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری فردی که ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان گفت: در پی وصول مرجوعه قضائی و ادعای یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ۵ میلیاردی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی پرونده در اظهاراتش این گونه عنوان کرد که فردی خود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی کرده و در آگهی‌های تبلیغاتی خود نیز قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار پیشنهاد می‌داد.

 

فعالیت عمرانی در مرکز لجستیک راه‌آهن اینچه‌برون گلستان متوقف شد

ایرنا نوشت: مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ مستقر در گلستان با اشاره به مشکلات واگذاری ۵۳۸ هکتار از اراضی پیش‌بینی شده برای احداث مرکز لجستیک راه‌آهن اینجه‌برون گفت که فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در این اراضی به دلیل صادرنشدن سند مالکیت متوقف شد.

محسن اعتماد اظهارداشت : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پس از وصول نامه دولت مبنی بر موافقت با واگذاری ۵۳۸ هکتار از اراضی واقع در منطقه اینچه برون، فعالیت های لازم برای راه اندازی و توسعه مرکز لجستیک را آغاز کرد.

 

واکسیناسیون تب برفکی برای بیش از یک میلیون دام سبک

صدا و سیما نوشت: بیش از یک میلیون راس دام سبک در گلستان از ابتدای سال تاکنون برابر بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون تب برفکی برای بیش از یک میلیون دام سبکبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی گلستان گفت: در این مدت برای بیش از ۱۱۱ هزار راس دام سنگین نیز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی انجام شده است.

 

بنای تاریخی "مَلِک" در گرگان طعمه حریق شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گلستان از مهار و اطفای آتش سوزی در بنای تاریخی مَلِک در محله نعلبندان گرگان خبر داد.

مسعود زیارتی مسئول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت: امروز سقف بنای مَلِک از خانه‌های تاریخی همجوار بنای تاریخی امیرلطیفی (موزه صنایع دستی) در محله نعلبندان شهر تاریخی استرآباد (گرگان) دچار آتش سوزی شد که با مشاهده دود آن این موضوع به سرعت به آتش نشانی گرگان اطلاع رسانی شد.

او گفت: با پیگیری‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و ورود آتش نشانان به حادثه، این آتش سوزی مهار و اطفاء شد.

 

استقبال از تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گلستان رضایت‌بخش نیست

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تزریق حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان گفت که استقبال از تزریق دُز سوم این واکسن در گلستان رضایت‌بخش نیست.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تاکنون فقط ۲۱۵ هزار دُز نوبت سوم واکسن کرونا معادل ۱۴ درصد جمعیت واجد شرایط در گلستان تزریق شده و حدود ۸۵۲ هزار واجد شرایط هنوز برای تزریق این نوبت مراجعه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان‌ کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن نوبت اول معادل ۹۷ درصد و یک‌ میلیون و ۱۵۱ هزار دُز نوبت دوم واکسن کرونا معادل ۷۹ درصد واجدان شرایط در گلستان تزریق شد.

 

مخترع گلستانی سازه‌های هوایی در انتظار بورسیه تحصیلی

فارس نوشت: نوجوان ۱۹ ساله گلستانی که در حوزه سازه‌های‌هوایی نابغه بوده برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در انتظار بورسیه تحصیلی به عنوان یک نخبه است و گلایه‌هایی از کم‌توجهی مسوولان به نخبگان جوان و مشکلات مختلف دارد.

مخترع گلستانی سازه‌های هوایی در انتظار بورسیه تحصیلی/ غفلت و کم‌توجهی مسوولان به نخبگان جوان

در نظام نوین جهانی صف‌آرایی براساس تعداد سرباز، توپ و حتی سلاح‌های استراتژیک نبوده بلکه بر حسب نیروهای علمی و تخصصی، محققان، پژوهشگران و نخبگان یک کشور تعیین می‌شود.

قشر جوان به عنوان سرمایه‌های انسانی به دلیل آرمان‌گرایی، شجاعت، توان و انگیزه بالا از اهمیت ویژه برخوردار بوده و این قشر تاکنون در کشور ما بار اصلی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام را بر دوش کشیدند.

 

کاشت برنج در گلستان توجیه اقتصادی ندارد/ لزوم کشت گیاهان کم آب بر

مهر نوشت: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کاشت برنج در گلستان توجیه اقتصادی ندارد و آسیب جدی به خاک و منابع آب استان وارد می کند.

محمدرضا عباسی اظهار کرد: یک دلیل مهمی که باعث شده کشاورزان در کشور ما به کاشت برنج روی بیاورند، این است که آب در کشور ما بسیار ارزان است و به قیمت واقعی در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: کنجد، سویا و پنبه جزو محصولات مهم کم آب بر در استان گلستان است که در تابستان کشت می شود ولی به دلیل قیمت و عملکردی که دارند نمی توانند با برنج رقابت کنند و تنها در صورتی این محصولات می توانند جایگزین مناسبی برای برنج شوند که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف و قیمت آب جهانی شود.

 

تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری به زودی در گنبدکاووس

صدا و سیما نوشت: تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گنبد کاووس در مرحله پایانی است.

شهردار گنبدکاووس گفت: با پیگیری مسئولان ، تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گنبدکاووس در وزارت کشور در مرحله پایانی قرار دارد.

سیدعلی اصغر موسوی افزود : با تصویب سازمان فرهنگی و ورزشی ، شهرداری علاوه بر حمایت از رشته والیبال ، از سایر رشته های مستعد قهرمان پرور هم حمایت خواهد کرد.

 

کاهش ۳میلیون تُنی مصرف آرد با پخت صحیح نان

صدا و سیما نوشت: کارشناس مربی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور: با پخت صحیح نان، سالانه در کشور سه میلیون تُن آرد کمتری مصرف می‌شود.

با هدف عرضه نان با کیفیت و مورد رضایت مردم، دومین دوره آموزشی مهارت ارتقای کیفیت نان در راستای بهبود امنیت غذا و تغذیه، ویژه خبازان شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

محمدرضا خواجه کارشناس مربی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه این دوره آموزشی گفت: سالانه یک و نیم میلیون تُن سبوس در کشور دور ریز می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف آرد در کشور ۱۰میلیون تُن در سال است، ادامه داد: با برگزاری دوره های آموزشی و بهینه کردن پخت نان، به دنبال آن هستیم که این مصرف را به ۷میلیون تُن کاهش دهیم.

 

هجوم ریزگردها به دیار سبز هیرکان/ مسئولان چاره اندیشی کنند

مهر نوشت: هجوم ریزگردها در گلستان یکی از معضلات زیست محیطی بوده که باعث ایجاد نگرانی های زیادی بین مردم و مسئولان شده است لذا باید پیش از تبدیل شدن به بحران با آن مقابله کرد.

کاهش بارندگی و تغییر اقلیم و عدم توزیع بارش‌ها در گستره استان سبب شده تا وقوع ریزگرد نسبت به ۱۰ سال گذشته سه برابر افزایش یابد و این امر زنگ خطر جدی برای گلستان است.

همچنین صحرای قره قوم ترکمنستان با مساحتی حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر مربع، ۱۷ برابر کل استان است که متاسفانه به حال خود رها شده و به عنوان کانون اصلی ریزگردها در گلستان به شمار می‌رود.

 

تعلل مسوولان گلستانی برای اجرای طرح کشت قراردادی/ برخی مدیران شانه خالی می‌کنند

فارس نوشت: در حالی که انتظار می‌رفت اجرای کشت قراردادی بتواند گره‌ای از مشکلات بخش کشاورزی را باز کند اما تعلل برخی مسوولان و مدیران استانی برای اجرای درست و به موقع این طرح، نتوانست کشاورزان زیادی را از این طرح منتفع کند.

کشاورزان این روزها با مشکلات فراوانی از خشکسالی  و نامناسب بودن بازار فروش محصولات گرفته تا جولان واسطه­‌ها و عدم حمایت و چاره‌اندیشی مسوولان برای رفع مشکلات در بخش کشاورزی مواجه هستند.

افزایش چند برابری قیمت نهاده­‌های کشاورزی طی دو سال اخیر و نقدینگی پایین کشاورزان موجب شد تا بسیاری از آنها در زمان لازم نهاده­‌های مورد نیاز را تأمین نکنند این مشکلات در کنار خشکسالی بی­‌سابقه در سال گذشته موجب شد تا عملکرد محصولات کشاورزی در استان به شدت کاهش یابد این امر برخی مسوولان دلسوز در حوزه کشاورزی را به صرافت انداخت تا برنامه­‌هایی هم چون کشاورز کارت و کشت قراردادی را برای جبران نقدینگی کشاورزان و تأمین به موقع نهاده‌­ها مطرح کنند، اتفاقی که انتظار می‌­رفت کشاورزان از آن استقبال و شاید روزنه‌­ای برای رفع مشکلات در بخش مهم اقتصادی استان کشاورزی‌خیز هم­چون گلستان باشد، با این وجود تعلل  مسوولان در اجرای این طرح­‌ها موجب شد تا کشاورزان زیادی نتوانند از این طرح بهره کافی را ببرند.

 

خانه دار شدن جوانان روستایی با کمک بنیاد مسکن

صدا و سیما نوشت: با ابتکار بنیاد مسکن گلستان، طرح مسکن جوانان در روستا‌های استان در حال اجرا است.

در این طرح، بنیاد مسکن زمین رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، تا ۲۳۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه می‌پردازد و کار‌های اجرایی ساخت و ساز را هم تقبل می‌کند.

در این طرح، اولویت با جوانان متأهل و روستا‌های نزدیک به شهر‌ها است. این طرح تا کنون ۴هزار نفر متقاضی داشته که ساخت مسکن برای یکهزار نفر از آن‌ها آغاز شده است.

 

۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی گلستان دستگیر شدند

مهر نوشت: سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از دستگیری ۹۷ متجاوز به میراث فرهنگی استان خبرداد.

رحمان فرمانی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۲۷ هزار مورد بازدید از آثار، ابنیه، حرایم تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی انجام‌شده است.

 

تعلل ۷ ساله محیط‌زیست در صدور مجوز در لایروبی خلیج گرگان/ هزینه‌ای که ۳۶ برابر شد

فارس نوشت: مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از ۳۶ برابر شدن هزینه لایروبی خلیج گرگان با تعلل ۷ ساله محیط زیست در صدور مجوز خبر داد.

الهیار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هزینه لایروبی یکی از کانال‌ها در سال ۱۳۹۳ را ۲۵ میلیارد تومان و اکنون بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: هفت سال پیش سازمان بنادر پس از انجام مطالعات، زنگ خطر خشک شدن خلیج گرگان را به صدا در آورد و لایروبی را اقدام ضروری برای حفظ این خلیج دانست، اما سازمان حفاظت محیط زیست مجوز لایروبی را در این سال‌ها صادر نکرد.

وی گفت: اردیبهشت امسال پس از گذشت نزدیک به هفت سال سازمان حفاظت محیط زیست کشور لایروبی اقدام عاجل برای احیای خلیج گرگان اعلام و مجوز لایروبی را اعتبار صادر کرد.

 

سموم بی کیفیت یا ضعف در ترویج کشاورزی؟

ایسنا نوشت: با واکاوی علل برگشت محصولات کشاورزی صادراتی گلستان، ضعف در ترویج آموزش کشاورزی و عدم آگاهی کشاورزان و باغداران بیش از سایر موضوعات خودنمایی می کند و این مهم می طلبد جهاد کشاورزی در این راستا بیشتر گام بردارد.

کشاورزی در کشورمان همیشه با چالش‌ های متعددی روبرو بوده که همین مسائل شکوفایی در این صنعت را با مشکل مواجه کرده و روز به روز انگیزه کشاورزان را برای فعالیت در این عرصه کمتر کرده است. همه ما کم و بیش با مشکلات بخش کشاورزی آشنایی داریم، مشکلاتی اعم از تامین آب، نوسانات قیمت ادوات و نهاده های کشاورزی، قیمت ناعادلانه محصولات کشاورزی و دست درازی دلالان به این حوزه بیش از پیش کشاورزان را خسته و مأیوس کرده است. اما در میان همه مشکلات بخش کشاورزی، برگشت محموله های تولیدی کشورمان توسط کشورهای دیگر بیش از پیش بر نگرانی مردم به ویژه کشاورزان افزود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار