مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر گفت که ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی این شهر پس از حل مشکل واگذاری زمین از سوی شهرداری و شورای شهر آزادشهر در منطقه موسوم به زیتون‌تپه به زودی آغاز می‌شود.

مشکل ساخت مخزن ذخیره آب ۲ هزار متر مکعبی آزادشهر برطرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوالقاسم صابری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق برنامه ریزی قرار بود ۲۵ دی با حضور شاهین پاکرو معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور مراسم آغاز ساخت این مخزن انجام شود که به دلیل برخی مشکلات این برنامه برگزار نشد.

وی افزود:  پس از حل این مشکل که مربوط به جانمایی زمین محل اجرای طرح بود، قرارداد با پیمانکار بسته و بخشی از لوازم مورد نیاز هم خریداری شده است و عملیات ساخت آن چند روز آینده در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در ورودی مجتمع توریستی زیتون تپه آغاز می‌شود.

صابری با اشاره به وجود سه مخزن ذخیره آب با حجم ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب برای شهر آزادشهر و روستاهای اقماری آن با ۱۶ هزار و ۵۰۰ مشترک، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب کمبود ذخیره آب برای آزادشهر وجود دارد که با احداث مخزن جدید قابل حل است.

وی با اشاره به کمبود ۶۰ لیتر برثانیه آب شرب برای مشترکان آزادشهر اظهارداشت: فرسودگی ۷۵ درصد شبکه توزیع و هدر رفت آب، افزایش تعداد شکستگی‌ لوله‌ها به‌ویژه در نقاط غیر قابل رویت و کاهش دبی آب چاه‌های شرب از مهمترین دلایل کمبود آب این شهرستان محسوب می شود.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۳۱ هزار مشترک آب دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار