مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۳۵ شهردار و ۲۲۰ شورای شهر و حدود یک‌میلیون نفر که در شهرها زندگی می‌کنند جامعه هدف خوبی هستند که مسائل مرتبط با آب را به آنها آموزش داد و آموزش هم البته دیر هنگام ولی به شرط استمرار جواب می‌دهد.

استفاده از ظرفیت ۳۵ شهرداری و ۲۲۰ شورای شهر در گلستان برای آموزش مسائل آب

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، با حضور معاون عمرانی استانداری گلستان، تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت آب منطقه‌ای گلستان و اداره کل امور شهری وشوراهای استانداری گلستان با رویکرد بهره‌مندی از توان و ظرفیت پایگاه‌های مردمی شوراهای شهر در استفاده هر چه مفیدتر از آب این نعمت الهی مبادله شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در این جلسه اظهار کرد: انجام چنین اقداماتی در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی بسیار می‌تواند موثر باشد و در کنار این موضوع می‌توانیم از ظرفیت شورای حفاظت از منابع آب استان نیز در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی منابع آب استفاده کنیم.

عفت همدم افزود: با توجه به تنوع و اهمیت موضوعات منابع آب در استان، جلسات ماهانه حفاظت از منابع آب استان ضروری است که بتوانیم موضوعاتی چون بحران آب، سیل‌خیز بودن استان و ساخت و سازهای حریم و بستر و پساب را بررسی و پیگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این مراسم گفت: در دوره جدید مدیریت در شرکت آب منطقه‌ای تلاش کردیم با بهره‌گیری از تمام تجربیات قبلی در زمینه مسائل فنی و اجتماعی کار را جلو ببریم و معتقدیم وظایف شرکت آب منطقه‌ای فقط مسائل فنی نیست، بلکه مسائل حقوقی، آموزشی و اجتماعی و ... کمک می‌کند اهداف شرکت به جلو حرکت کند.

حسینی افزود: کسانی که در مجاورت رودخانه زندگی می‌کنند، می‌توانند با کسب آگاهی، با تعدی‌کنندگان به حریم و بستر رودخانه، یا کسانی که داخل رودخانه نخاله می‌ریزند برخورد کنند و ممانعت ایجاد کنند، که در این صورت به حضور نیروهای گشت و بازرسی آب منطقه‌ای نیز نیازی نیست.

وی افزود: بسیاری از مردم در مورد مسائل آب زیرزمینی و مصرف آب، اطلاعات کافی ندارند و به همین دلیل، از زمان حضورمان در شرکت، رویکردی فرهنگی در بخش آموزش همگانی مدنظر قرار داده‌ایم و با دستگاه های موثر در این زمینه از جمله امور روستائی و شوراهای استانداری و امور شهری و شوراهای استانداری مذاکراتی انجام که منعقد به انعقاد  تفاهم‌نامه شد.

حسینی بیان کرد: ۳۵ شهردار و ۲۲۰ شورای شهر و حدود یک‌میلیون نفر که در شهرها زندگی می‌کنند جامعه هدف خوبی هستند که مسائل مرتبط با آب را به آنها آموزش داد و آموزش هم البته دیر هنگام ولی به شرط استمرار جواب می‌دهد.

طیبه خلیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در این مراسم با تقدیر از رویکرد مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان در زمینه بها دادن به آنوزش‌های همگانی ، آمادگی کامل این اداره کل و شهرداری‌ها را در زمینه کمک به اهداف آب استان اعلام کرد.

در پایان این جلسه مبادله تفاهم نامه بین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان استان انجام شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار