عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

حدود ۵۵ درصد زراعت پاییزه گنبدکاووس سبز نشد

ایرنا نوشت: مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت که به سبب بارش ناکافی و تنش خشکی طی سال آبی جاری (از مهرماه تاکنون) از مجموع تقریبی ۱۴۰ هزار هکتار زراعت پاییزه کشت‌شده در این شهرستان فقط حدود ۶۴ هزار هکتار آن سطح سبز دارد.

حبیب‌الله زارع اظهار داشت: از ابتدای فصل کشت زراعت پاییزه شامل چهار محصول "گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندرقند" در این شهرستان ۱۳۹ هزار و ۸۱۲ هکتار محصول کشت شد که تاکنون ۶۳ هزار و ۹۴۱ هکتار آن سطح سبز دارد.

 

علت طولانی شدن مرمت گنبدقابوس چیست؟

صدا و سیما نوشت: میراث جهانی گنبد قابوس در شهرگنبدکاووس استان گلستان، مدت‌ها است که در محاصره داربست‌ها قرار دارد.

وضعیت این اثر تاریخی، ظاهر خوبی ندارد و گلایه شهروندان را به دنبال داشته است. عبدالمجید نورتقانی، مدیر پایگاه جهانی گنبدقابوس در این باره گفت: مرمت میراث جهانی به سبب حساسیت کار و دقتی که باید بشود، فرآیندی زمان بر است.

وی تاکید کرد: همه تلاشمان این است که مرمت گنبد قابوس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت هر چه تمام، انجام شود.

 

تحصیل در خاموشی؛ ۱۵ سال نامه‌نگاری برای تامین انشعاب برق یک مدرسه‌ در گنبد

ایرنا نوشت: اهالی روستای توحید ۲ از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس از ۱۵ سال قبل تاکنون چشم‌انتظار نصب انشعاب برق مدرسه نوساز این روستا هستند تا حدود ۳۰ دانش‌آموز پایه اول این واحد آموزشی به دلیل خاموشی مجبور به تحمل دشواری رفت و آمد به مدارس روستای مجاور و یا ترک تحصیل نشوند.

۱۵ سال قبل که دبستان دولتی توحید ۲ با حضور مسوولان وقت شهرستان گنبد افتتاح شد تاکنون پیگیری زیادی برای تهیه و نصب حدود ۳۰ متر کابل برق و تجهیزات مورد نیاز انجام شد اما تاکنون هیچ ارگانی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است و ۳۰ دانش آموز این روستا معطل هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی برای نصب تیر چراغ برق و اتصال برق شبکه سراسری به این مدرسه هستند.

 

فضای مجازی را رها کرده ایم/ پراکنش فرهنگی حاصل تعدد متولیان فرهنگ است

ایسنا نوشت: دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با انتقاد از تعدد متولیان فرهنگ در کشور، گفت: این تعدد موجب پراکنش فرهنگی در کشور شده است‌.

رمضانعلی سنگدوینی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جایگاه فرهنگ را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: شاید بتوان گفت در طول ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنطور که باید به حوزه فرهنگ توجه نشده است، گرچه اقداماتی صورت گرفته اما آن چیزی که مورد انتظار امام راحل و مقام معظم رهبری بود رقم نخورده و در راستای فرهنگ ناب اسلام حرکت نکرده ایم. فقدان منابع کافی نقطه ضعف حوزه فرهنگ است.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه متولی فرهنگ در کشور زیاد است اما شاهد پراکنش فرهنگی هستیم، یادآور شد: فقدان منابع کافی یکی از نقاط ضعف حوزه فرهنگ است و به طور قطع با دستان خالی نمی‌توان در این حوزه قدم برداشت

 

توسعه "شهرک‌های صنعتی" راهبرد جدید توسعه استان گلستان است

تسنیم نوشت: با وجود اینکه بیش از ۲۰ سال از انتزاع استان گلستان از استان مازندران می‌گذرد اما در بسیاری از شاخص‌ها از جمله در حوزه صنعت همچنان جزو چند استان آخر کشور است.

استان گلستان تا یکی دو دهه قبل به بهانه کشاورزی بودن و داشتن کمربندی باریک از جنگل‌های هیرکانی از داشتن صنعت محروم بود. آنچه هم که به نام صنعت در این استان شکل گرفته بود واحدهای کوچک برای فرآوری برخی محصولات کشاورزی بود.

درست آن زمانی که استان‌های دیگر از جمله استان‌های همجوار گلستان از دلارهای 7 تومانی برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت برخوردار می‌شدند، گلستانی‌ها با سد بزرگی برای استقرار صنعت روبه‌رو بودند. با شروع فعالیت دولت نهم هر چند ممنوعیت صنعتی استان گلستان لغو شد اما این دستورالعمل‌ها بیشتر روی کاغذ بروز و ظهور داشت و در عمل اتفاق چندانی در بخش صنعت استان گلستان نیفتاد.

 

گریه‌های دختر دانش‌آموز گلستانی پس از دیدار با استاندار

ایرنا نوشت:ملاقات عمومی با استاندار، آخرین پناه برخی شهروندان ناامید است که گاهی با یک تلفن و بررسی علل بروز مشکل، گره کور چند ساله آن‌ها باز شده و شادی و امید به کانون خانواده باز می‌گردد؛ اتفاقی که در دیدار مردمی امروز سه‌شنبه علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با مردم رخ داد.

سه شنبه روز ملاقات عمومی مدیران با مردم است که این رسم چندین ساله اغلب به جمعی محدود ختم می شد و به عادتی اجباری برای مدیران تبدیل شده بود.

 

اجرای طرح شناسایی خریداران اموال مسروقه در همه حوزه‌های قضایی گلستان

صدا و سیما نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای کاهش سرقت‌های خرد به ویژه در بخش دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند مخابرات، خریداران اموال مسروقه شناسایی می‌شود.

حیدر آسیابی در دیدار امروز مدیر عامل مخابرات استان اظهارداشت: طرح ضربتی کاهش سرقت‌های خرد در گرگان آغاز شده است و با نظارت دادستان مرکز استان این طرح در همه حوزه‌های قضایی اجرا می‌شود.

آسیابی افزود: ساماندهی مراکز خرید ضایعات و شناسایی خریداران اموال مسروقه به ویژه خریداران تجهیزات مخابراتی هم به صورت ویژه در این طرح دنبال خواهد شد.

 

سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست/ فرهنگ در چک لیست استاندار گلستان نیست

ایسنا نوشت: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ، گفت: متاسفانه سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است که این مسئله زیبنده نیست.

دکتر غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ مرز ممیز کشورها است و آنها را از یکدیگر جدا می کند و به آن هویت می بخشد، با باز کردن پنجره فرهنگ جلوه های باشکوهی از آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مراتب و جایگاهی دارد، افزود: هر کشوری در حوزه فرهنگ در یک مرتبه و جایگاهی ایستاده است، برخی کشورها در این بهره وری و مزیت نسبی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند که از جمله آن ایران اسلامی با پیشینه درخشان و فرهنگ مثال زدنی است.

 

اجرای نهضت آسفالت تا شب عید در گرگان/دستگاه های حفار همکاری کنند

مهر نوشت: معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از اجرای نهضت آسفالت تا شب عید در این شهر خبرداد.

مرتضی فاضلی عارف اظهار کرد: تا پایان سال آسفالت محورهای اصلی شهر گرگان بازسازی و تکمیل خواهد شد.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان افزود: امسال برخلاف سال های گذشته، برای سرعت بخشی به روند کار، روکش آسفالت محورهای درون شهری گرگان توسط سه پیمانکار انجام می شود.

 

امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس نماد وحدت شیعه و سنی

صدا و سیما نوشت: دبیر علمی کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) گفت: امامزاده یحیی بن زید (ع) محوری برای وحدت شیعه و سنی شده است و زائران این امامزاده فقط شیعیان نیستند و اهل تسنن منطقه هم برای این حضرت احترامی خاصی قائل هستند.

محمدحسین رجبی دوانی در نشست خبری این کنگره که امروز در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به اینکه این کنگره ملی چهارم بهمن در شهرستان گنبد کاووس برگزار می‌شود، گفت: برگزارکنندگان این کنگره از چهار سال قبل در صدد برگزاری این رویداد مهم بودند و قبل از شیوع ویروس کرونا جلساتی در گرگان و اداره کل این استان با حضور استادان دانشگاه‌های مختلف برگزار و محور‌هایی برای فراخوان مقالات مشخص و اعلام شد.

 

ارشاد گلستان متعلق به همه سلایق است/ از نقد عادلانه و منصفانه استقبال می کنم

ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگ متعلق به همه علایق و سلایق است و این دیدگاه شعار نیست بلکه ایمان و باور ما است.

دکتر محمد رعیت ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سخت ترین مسئولیت ها، مسئولیت در حوزه فرهنگ است، امیدوارم خداوند در آینده به جای حرف و سخن توفیق عمل را به بنده اعطاء کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم بیش از پیش گوش شنوای اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن باشیم و ذهن ما قابلیت فکر برای خدمت بهتر را داشته باشد، بیان کرد: ما به معنای واقعی کلمه خادم مردم هستیم، فرهنگ چیزی جز ذهنیت حاکم بر رفتار ما نیست و این ذهنیت ها رفتار شده و رفتارها فرهنگ می شود و اهل سلیم و دغدغه مند به دنبال این است که بافرهنگ باشد.

 

زمین خواری ۶۲ درصد افزایش یافت

مهر نوشت: رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از افزایش ۶۲ درصدی زمین خواری در استان خبرداد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال در گلستان ۷۱۳ دستگاه ماینر توقیف شده است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع جرائم اقتصادی در گلستان ۲۰ درصد در تعداد تشکیل پرونده ها و ۳۳ درصد در تعداد دستگیری متهمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.

 

یغمای جان رهاورد جاده‌های کم سو/ روشنایی معابر لنگ اعتبارات است

مهر نوشت: فقر شدید تجهیزات روشنایی در جاده‌های گلستان سبب شد تا رانندگی شبانه در معابر اصلی این استان به کابوسی برای رانندگان و مردم تبدیل شود.

آمار بالای جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی یکی از چالش‌های اجتماعی کشور بوده و این موضوع در گلستان هم به دغدغه جدی شهروندان و مسئولان تبدیل شده است.

آموزش رانندگان و عابران به عنوان یکی از مولفه‌های اثربخش در کاهش سوانح ترافیکی محسوب می‌شود اما افزایش کیفیت و ایمنی راه‌ها هم نقش به‌سزایی در این خصوص دارد.

 

ورود "اسپایکوژن" به سیستم واکسیناسیون همگانی گلستان

صدا و سیما نوشت: اسپایکوژن ، واکسن مشترک ساخت ایران و استرالیا هم به سیستم واکسیناسیون همگانی در گلستان افزوده شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: واکسن "اسپایکوژن" با همکاری کشور استرالیا ساخته شده است و به گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تزریق می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار