معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان حمایت از تولید کنندکان و مصرف کنندکان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بر عملکرد واحد های روغن نباتی با استقرار عوامل مقیم نظارت خواهند نمود .

نظارت بر عملکرد واحد های روغن نباتی استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گلستان با تاکید بر اینکه فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون است، اظهار کرد: باید رفتار همه عوامل فروش و توزیع کنندگان و نمایندگی‌های عرضه مورد رصد قرار گرفته و از انجام تخلف موضوعی به خصوص عرضه خارج از شبکه و گران فروشی جلوگیری شود. بدیهی است مسئولیت عملکرد کلیه ویزیتورها و عوامل پخش با واحدهای اصلی بوده و حتماً باید کنترل‌های لازم در این خصوص توسط این شرکت‌ها صورت گیرد.

وی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغ شده , بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه‌ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر چگونگی فروش و توزیع روغن خوراکی متمرکز کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان افزود: اقدامات نظارتی برای اقلام یارانه‌ای و کالاهای اساسی همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت تمامی دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری میباشد .

اصغری با تاکید بر اینکه بازرسان در واحدهای صنعت معدن و تجارت استان گلستان موظفند کماکان با نظارت لازم، با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی کنند،

وی گفت: کمبود عرضه روغن در هفته های اخیر همزمان با طرح گمانه هایی در خصوص حذف ارز ترجیحی در وادرات دانه های روغنی و کاهش عرضه روغن نباتی از سوی برخی شرکت های پخش کالا شائبه کمبود این کالای اساسی را برای واحد های عرضه کننده و مصرف کنندکان فراهم آورده بود و این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی فروشگاه‌ها فروش روغن از یک برند منوط به خرید سایر اقلام از همان برند شده و مسئولان فروشگاه اذعان کرده‌اند که شرکت فروشنده هم، فروش روغن خود را مشروط به خرید اقلام دیگر آن برند کرده است. بررسی‌های میدانی بازرسان سازمان صمت استان گلستان در ماه های اخیر نیز نشان داد تعدادی از شرکت‌های پخش و صنوف توزیعی، فروش روغن با مصرف خانوار را منوط به خرید سایر اقلام کرده‌اند.

ایشان همچنین از استقرار بازرسان مقیم در واحد های تولید کننده روغن نباتی استان در شهرهای کردکوی و گنبد خبر داد و اعلام داشت بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ضمن نظارت بر ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت بر رفتار عرضه کنندگان این محصول برای پیشگیری از کمبود عرضه با بازار مصرف نظارت خواهند نمود

اصغری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان‌ صنعت،معدن وتجارت استان‌ گلستان گزارش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار