مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید، اظهار کرد: مصون‌سازی جامعه تنها با اجرای کامل طرح مدیریت هوشمند کرونا محقق خواهد شد.

«سامانه امید» بستری برای مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت ضمن اشاره به ظرفیت های سامانه ی امید، گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا که مرحله اول آن از آذر ماه جاری آغاز شد، دارای پیوست رسانه‌ای نیز است و باید در مسیر اجرا مورد توجه ویژه قرار گیرد  

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های نشریات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان که در مبارزه و آگاهی بخشی به مردم در برابر این بیماری اهتمام ویژه داشتند، گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در حفظ و صیانت از سلامت شهروندان اجرا می‌شود و بخش مرتبط با کمیته اطلاع‌رسانی، پیوست رسانه‌ای طرح است که ضرورت‌ها، رویکردها، اهداف، وظایف و تکالیف و ملاحظات رسانه‌ای آن تعریف شده است.

وی آماده‌سازی و اقناع افکار عمومی درخصوص هوشمندسازی طرح، مدیریت تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کرونا و استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت بیماری همه‌گیر را جزو اهداف پیوست رسانه‌ای عنوان کرد که همراه با طرح ابلاغ شده است.

رعیت گفت: توجه به کارکرد کشورهای پیشرفته در به‌کارگیری فناوری‌ها، استفاده از سامانه امید برای غربالگری سریع و هوشمندانه، توجه به خدمت‌دهنگان، خدمت‌گیرندگان و محیط خدمت، توجه به غربالگری مستمر و واکسیناسیون، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و اقناع عمومی برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک از دیگر اهداف این طرح است.

وی همچنین افزود: جلوگیری از نشر اخبار متناقض و مدیریت حجم اطلاعات غیرضروری، حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ایجاد هراس و اضطراب، جلوگیری از انتشار هرگونه خبر و عکس که جلوه‌هایی از همراهی نکردن با اجرای طرح دارد و خودداری از بازنشر القائات جریانات معاند نیز باید مدنظر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تصریح کرد: خودداری از انتشار هر گونه اطلاعات خبر و عکس با هویت نامعلوم، پرهیز از انتشار نظرات افراد غیرمسئول و غیرمتخصص و مراقبت از دامن زدن به دوقطبی‌سازی «سلامت و آموزش» از جمله ملاحظاتی است که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: با اجرای طرح «مدیریت هوشمند کرونا بر بستر سامانه امید» می‌توان با کمترین هزینه و امکانات، بیماری را کنترل کرد لذا اجرای کامل به کوشش همه ما برای معرفی طرح و ترغیب همه ساختارها به رعایت دستورالعمل‌های آن، نیاز دارد.

یادآوری می شود، موشن گرافی های مربوط به جزئیات طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا و معرفی سامانه امید از طریق پورتال استانداری گلستان به نشانی golestanp.ir بخش فهرست – صوت و فیلم قابل دسترس و مشاهده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار