کارشناس مسائل سیاسی:

کریمی اول گفت: در استان گلستان قبل از انقلاب اسلامی در داخل شهر گنبدکاووس وضعیت اسفناکی بود و شاهد بودیم یک محله صیدآباد گنبد کاووس آب آشامیدنی با تانکر به دست مردم می رسید.

وضعیت گنبدکاووس در دوران پهلوی اسفناک بود/ ثروت ایران در دوران پهلوی با نظر آمریکایی‎ها هزینه می‌شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین کریمی اول در گفتگو با گلستان ما گفت: در شرایطی که هیچ کسی جرات ابراز مخالفت با غرب و شرق را نداشت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و حرف نو و ایده جدیدی که دست رد به سینه شرق و غرب می زد را  با محوریت سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار مطرح کرد و این دستاورد عظیمی بود و حتی کارشناسان غربی از انقلاب اسلامی به عنوان «زلزله قرن» یاد کردند.

کارشناس مسائل سیاسی  ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم پیروز میدان بعد از بمباران اتمی ژاپن آمریکاها بود و لذا دخالت های زیادی در نقاط مختلف دنیا انجام می داد با تصوری که آمریکا از ایران داشت بعد از جنگ جهانی بروز و ظهورش در ایران بیشتر شد و لذا شاه جوان را بعد از کودتا سال ۴۲ مرداد به میدان آوردند و دولت قانونی مصدق را از ترکه قدرت پایین کشیدند.

کریمی اول بیان کرد: شاه وظیفه داشت که آنچه آمریکایی ها در سر داشتند عملیاتی کند و چه قانون کاپیتالاسیون و چه عواید فروش نفت این اقدام را انجام داد و شاه به عنوان ژاندارم منطقه یاد می شد که بیش از ۴۲ هزار مستشار آمریکایی در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی و غیره حضور داشتند و دستورات آمریکا را عملیاتی می کردند.

وی افزود: شاه نوکر در بست آمریکایی ها بود و در بحث رسیدگی به این ملت مظلوم کاری نمی کرد، درست است که جشن های دو هزار و ۵۰۰ ساله که غذای آن از پاریس سرو می شد می دانست قبل از انقلاب روزی ۶ میلیون بشکه نفت از ایران صادر می کردیم و آن زمان هر بشکه نفت بین ۳۵ تا ۳۶ دلار به فروش می رسید و پول هنگفتی وارد ایران می شد و همه اینها در مراکز قدرت هزینه می شد و بدنه ملت از آن نفی نمی برد.

این مقام مسئول یادآور شد: در استان گلستان قبل از انقلاب اسلامی در داخل شهر گنبدکاووس  وضعیت اسفناکی بود و شاهد بودیم یک محله صیدآباد گنبد کاووس آب آشامیدنی با تانکر به دست مردم می رسید و آبا را با گاری به داخل شهر می رساندند و آب آشامیدنی لوله کشی وجود نداشت.

کریمی اول ابراز داشت: اوایل انقلاب از طرف سپاه به مناطق مرزی می رفتیم در مرز و روستای کرند با روحانی آن منطقه نشستی را برگزار کردیم و ایشان بیان کردند که اینجا آب خوردن نداشتیم و آب باران را در زمستان از طریق شیروانی ها به اب انبارها منتقل می کنیم و از در تابستان استفاده می کنیم و در تابستان حدود ۶ تا ۷ کیلومتر بالاتر از روستا چشمه ای است و با اسب و قاطر و وسیله ای پیدا شود آب را  تهیه می کنیم و در آن زمان خدا رو شکر می کرد که انقلاب اسلامی آمده و جهاد به فکر تامین آب شرب این منطقه است.

وی بابیان اینکه در مناطق روستایی در دوران رژیم شاه برق و آسفالت هیچ خبری نبود، افزود: نمی خواهیم بگوییم ۴۰ سال از انقلاب گذشته و چه کارهایی انجام دادیم ولی باید گوشزد کنیم همه این اتفاقات در زمانی رقم خورد که دشمن هر روز علیه انقلاب تلاش می کند و مراوه تپه فیلمی به نام دیار فراموش شده تهیه شد و ببنید برای گازرسانی به این مناطق چه تلاش هایی شده است و باید قدر آن را بدانیم و آگاه باشیم که شاه چه ظلمی بر مردم روا داشته است.

این کارشناس سیاسی ابراز داشت: در دوران شاه سرمایه های ایران توسط آمریکا به یغما می رفت و مردم در حلبی آبادی های اطراف تهران زندگی می کردند، امروز مشکلاتی داریم ولی این مشکلات با آن زمان قابل قیاس نیست و امروز برخی از مشکلات ما از عدم اهتمام مدیران نالایق شکل گرفته و نفوذی هایی که وارد سیستم مدیریتی کشور شدند تا این انقلاب را ناکارآمد نشان دهند و بسیاری از مشکلات کشور قابل حل است ولی در زمان رژیم شاه به مشکلات مردم توجه نمی شد.

کریمی اول خاطرنشان کرد: امروز در حوادث مختلف سیل و زلزله ملت پای کار هستند و این نشانه توانمندی مردم ما است که در انقلاب اسلامی شکل گرفته و باید قدر این انقلاب اسلامی و نظام را بدانیم که ما را عزیز کرد و ملت ما را آبرو داد و آن مردم محروم و ضعیفی که در جامعه دیده نمی شدند آقا هستند و آنهایی که برایشان ارزشی قائل نبود ارزش خود را پیدا کردند و باید بپذیریم و بدانیم که بسیاری از مسئولان ما بچه های روستایی بودند که دیده نمی شدند و اینها نیز باید قدر خود را بدانند.

وی بابیان اینکه نباید فراموش کنیم که شاه چه بلایی سر مردم آورده است، افزود: مسئولان باید بدانند اسلام آنها را به این جایگاه رساند و نمک نشانسی کنند بدانند خداوند با آنها احد اخوت نبسته است و اگر سرعهد خود با  خدای متعال نباشند آن نعمت را از او می گیرد و لذا امید داریم که دلسوزان انقلاب اسلامی قدر این داشته ها و این نعت و پیشرفتی که انقلاب اسلامی پزشکی و غیره بدست آمده را بداند.

این مقام مسئول متذکر شد: در دوران پهلوی از نظر  محرومیت مردم  بیچاره بودند در انقلاب اسلامی ثروت داریم ولی در توزیع مشکل داریم، امروز کسی بخواهد کار کند کار وجود دارد، در دوران پهلوی مردم ۸۰ درصد امکانات اولیه زندگی را در منزل نداشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار