انتخاب مدیران و کارگزاران شایسته تراز انقلاب اسلامی در دولت مردمی کرامت درخواست جبهه مردمی نیروهای انقلابی و جهادی استان گلستان از ریاست محترم جمهور حضرت آیت الله سیدابراهیم رئیسی است.

مطالبه گری جهت انتخاب مدیران و کارگزاران شایسته تراز انقلاب اسلامی در دولت مردمی کرامت

به گزارش گلستان ۲۴؛ انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می¬رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است (برگرفته از بیانیه گام دوم).

در آستانه ورود به گام دوم انقلاب خدا را شاکریم که دولتی انقلابی و جهادی بر سر کار آمده و امیدی تازه در قلب مستضعفین پدیدار گشته است.

در این چهل و سه سال، شاهد مجاهدت­های بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت­های شگفت‌آور در ایران اسلامی بوده­ایم که حاصل مدیریّت­های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل "ما میتوانیم" (که سرلوحه نگاه امام بزرگوار بود) بوده است.

درک و تحلیل سیاسی مردم در این مدت به طرز چشمگیری ارتقا یافته است که از مصادیق آن می توان به مسئله انتخاب نامزد اصلح و خدمتگزار و عدم توجه به وعده های دست نیافتنی و جستجوی حل مشکلات در بیرون از کشور اشاره کرد که همه این مسائل راه را برای ساخت ایران اسلامی هموار نموده است.

مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ ‌سال، که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجادشده در دهه‌ی ۶۰ می­باشد، فرصت ارزشمندی برای کشور فراهم کرده است که این ثروت عظیم برای کشور با هیچ اندوخته‌ی مادّی قابل مقایسه نیست.

معتقدیم در ادامه گام دوم نیازهایی وجود دارد:

شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویت البته با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومت­ها نمی­توانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.

علی­رغم آنکه دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت بوده است، اما استان گلستان در زمینه­های مختلف جزو استان­های محروم کشور محسوب می­گردد. لذا نیاز است در این استان اقدامات جدی صورت پذیرد که می­تواند تبلور آن در یکی از مهم­ترین عرصه­ها یعنی اقتصاد باشد. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. اقتصاد البته هدف جامعه‌ی اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی­توان به هدف­ها نائل آمد. تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی‌ بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت‌محور، مصرف به‌اندازه و بی‌اسراف و مناسبات مدیریّتی خردمندانه است و در سالهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تکرار و بر آن تأکید شده است، به‌خاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد می­تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است.

فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی اگر در بدنه‌ی حکومت­ها عارض شود زلزله‌ای ویرانگر و ضربه­ای سنگین به مشروعیّت آنها است؛ و این آسیب برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت­های مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیت اجتماعی صرف است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر است. وسوسه‌ی مال، مقام و ریاست در جمهوری اسلامی هم (که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی می­دادند) تهدیدی جدی است؛ و این ایجاب می­کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معنای واقعی با فساد مبارزه کند، بویژه در درون دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی.

حال برای تحقق آرمان­های مقدس جمهوری اسلامی از رئیس جمهور مردمی جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تقاضا دارد تا در انتصاب مهم­ترین مسوولیت­های اجرایی استان گلستان موارد اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب را در نظر داشته و بر اساس ملاک های ذیل یک استاندار انقلابی و جهادی منصوب نماید:

ملاک ها:

  1. داشتن روحیه انقلابی و جهادی: همانطور که در سیل آق قلا مشاهده شد کمبودها و نواقصی از طرف ارگان­های دولتی وجود داشت که اگر استانداری انقلابی در کف میدان حضور می­داشت و حاج قاسم وار فرماندهی این بحران را برعهده می­گرفت رنج­های مردم آسیب دیده به حداقل می­رسید.
  2. مدیریت جهادی: توان مدیریتی برای هم افزایی دستگاه ها برا اساس پیشرفت و عدالت
  3. توجه به فرهنگ به عنوان روح حاکم بر کالبد جامعه (نه فقط نگاه حداقلی و روبنایی)
  4. فهم دقیق  اقتصاد مقاومتی و عمل به آن
  5. شناخت عمیق از ظرفیت­های بومی و قومیتی استان
  6. داشتن برنامه 4 ساله و بلند مدت برای استان گلستان و راهکارهای اجرایی برای پیشرفت استان
  7. توجه به نخبگان و نیروهای انقلابی جهت به کار گماردن فرماندارهای جوان انقلابی و توجه جدی به جوانان در بکارگیری در ارکان مختلف استانداری
  8. تعهد به پاسخگویی و حضور همیشگی در میان مردم و ارزیابی عملکرد وی هر فصل یک بار و راه اندازی سامانه شکایات مردمی جهت پیگیری جدی و ناظر به نتیجه
  9. شفافیت مالی و اداری
  10. داشتن کارنامه­ی عملکرد پاک و مجاهدانه در عرصه میدان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی
  11. میانگین سنی زیر 55 سال

 

آرزوی توفیق روز افزون

 

 

ارسال نظر

  • قاسم آزاد
    0

    بسیار عالی ما تا آخر ایستاده ایم
    اجرکم عندالله

آخرین اخبار