نماینده مردم گرگان در مجلس خواستار فعال سازی عملیات اجرایی اکتشاف نفت در شمال این استان و منطقه گمیشان شد.

وزیر نفت برای ادامه عملیات اجرایی اکتشاف نفت در شمال گلستان دستور دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: درباره لغو سفر رئیسی به استان گلستان شنیده هایی می شود که باید بگویم مردم استان چشم انداز رئیس جمهور هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی بدون ساز و کار مشکلات زیادی برای مردم به خصوص دهک های پایین جامعه به وجود می آورد، گفت: لازم است هیات رئیسه و اعضای کمیسیون تلفیق به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی نیروهای حجمی، قراردادی و شرکتی توجه کنند.

وی در تذکری خطاب به رئیسی، میرکاظمی و مخبر، گفت: بیش از نیمی از خانواده های استان گلستان در سه دهک پایین جامعه هستند و 16.6 درصد خانواده ها تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده و 40 درصد آن ها تحت پوشش جایی نبوده و فقیر هستند.

سنگدوینی ادامه داد: همچنین 47 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و از قشر ضعیف هستند که سرآمد درآمد آن ها از نیمی از میانگین کشور پایین تر است پس چرا دولت سهم درآمد عمومی استان گلستان را در بودجه سال 1401، 2 هزار و 177 میلیارد تومان در نظر گرفته است که 2 برابر سال گذشته است و به نظر می رسد باید این ارقام اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به اوجی عنوان کرد: علیرغم دستور شما برای اکتشاف نفت در شمال استان گلستان و در منطقه گمیشان، عملیات اجرایی آن کند است، همچنین عملیات اجرایی میدان ذخیره سازی قزل تپه گنبد متوقف شده است.

وی ادامه داد: وزیر نفت قول داده بود بعد از ساماندهی پتروشیمی گلستان، هلدینگ آن نیز سرمایه گذاری را آغاز کند اما مقدمه های آن فراهم نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان در تذکری خطاب به محرابیان خواستار مشکلات آب و برق منطقه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار