عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

کلافگی اهالی اطراف شهرک صنعتی گنبدکاووس از بوی نامطبوع

باشگاه خبرنگاران نوشت: ساکنان اطراف شهرک صنعتی گنبدکاووس از بوی نامطبوع پسآب کارخانه ها گلایه دارند.

پسآب شهرک صنعتی گنبدکاووس بوی نامطبوعی دارد و ساکنان اطراف شهرک را گله‌مند کرده است.

این بوی نامطبوع حتی رانندگان عبوری را آزرده خاطر کرده است. ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و اکنون بالغ بر ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه فاضلاب از این شهرک خارج می‌شود.

برخی از ساکنان می‌گویند: شب‌ها از بوی بد خوابمان نمی‌برد و چند سالی است که این شرایط را تحمل می‌کنیم.

 

زخمی شدن جنگلبان وظیفه شناس با سلاح سرد/ انتقال جنگلبان مصدوم به بیمارستان ۵ آذر

ایسنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از زخمی شدن یکی از نیروهای این یگان در حین گشت و مراقبت از جنگل قرق خبر داد.

گلبینی با اشاره به ضرب و شتم یکی از  نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در جنگل قرق، اظهار کرد: این نیروی تلاشگر ما در حین گشت زنی و مراقبت از جنگل و در درگیری با یک دامدار متخلف دچار این حادثه شده است.

 

دلجویی استاندار گلستان از جنگلبان گرگانی

ایرنا نوشت: علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان با علی شکیبا جنگلبان گرگانی که صبح امروز در اثر حمله یک دامدار با چاقو از ناحیه سر دچار جراحت شده بود به صورت تلفنی گفت‌وگو و از وی دلجویی کرد.

در این تماس تلفنی زنگانه از تلاش وی و دیگر جنگلبانان گلستان در راه صیانت از عرصه های طبیعی و جنگلی تقدیر کرد.

استاندار گلستان همچنین در این ارتباط روند درمانی این جنگلبان را از رییس شبکه بهداشت و درمان گرگان و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان جویا شد و رسیدگی بهتر و بیشتر به وی را مورد تاکید قرار داد.

 

دردسرهای نخستین برف زمستان/ نجات مادر باردار و حبس روستاها

مهر نوشت: با وجود هشدارهای فراوان هواشناسی و مدیریت بحران، پس از بارش اولین برف در زمستان سال جاری مشکلات متعددی برای رانندگان و مردم گلستان به وجود آمد.

وجود سامانه سرد و بارشی که طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان پس از ورود آن شاهد ۱۲ درجه کاهش دما بودیم، مردم را با چالش‌های فراوانی مثل اختلال در تردد، یخ زدگی محصولات کشاورزی، آب‌گرفتگی معابر، ترکیدگی لوله‌های آب و فاضلاب و … روبرو کرد.

طبق گفته‌های استاندار گلستان راه ارتباطی ۵۰ روستا در اثر بارش برف روز جمعه ۱ بهمن در گلستان قطع شده که دستگاه‌های ذیربط در صدد رفع این معضل هستند.

آخرین بررسی‌ها از راهداری گلستان نشان می‌دهد مسیر دسترسی به ۱۰ روستای گلستان همچنان مسدود است.

 

تالاب ۲۰ هزار هکتاری گمیشان در آرزوی آب

ایرنا نوشت: تالاب گمیشان طی چند سال اخیر در جدال نابرابر با خشکسالی زمین‌گیر شده و روز به روز از مساحت و جانوران ساکن آن کاسته می‌شود.

تالاب بین المللی گمیشان از نظر زمین ساختی در منطقه "پلایا " قرار دارد و به تعبیری دیگر جزو سواحل آبگیر محسوب می‌شود و به همین دلیل از نظر طبقه بندی تالاب‌های کنوانسیون رامسر جزو تالاب‌های دریایی – ساحلی است.

این موقعیت نشان می‌دهد که تالاب گمیشان از طرف شرق دریافت کننده خروجی سیلاب‌های اترک و آق قلا و از طرف غرب متاثر از آب دریای خزر بویژه در دوره‌های افزایش و یا بالا آمدن آب دریا است و در این شرایط نقش مهم و طبیعی این تالاب در کنترل سیلاب‌ها نمایان می‌شود.

 

وزیر ورزش به داد بدمینتون کشور برسد/ تخلفات فدراسیون نخبگان ورزشی را ناامید کرده

ایسنا نوشت: قهرمان گلستانی تیم ملی بدمنیتون کشورمان با انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون بدمینتون و بروز برخی تخلفات و اعمال سلیقه ها، گفت: این رفتارها موجب دلسرد شدن ورزشکاران نخبه و قهرمان این رشته شده است.

مسعود پیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز بسیاری از قهرمانان بدمینتون کشور از وضعیت فعلی فدراسیون ناراضی هستند، اظهار کرد: مدتهاست تبیض و یکجانبه گرایی از سوی رئیس محترم فدراسیون و برخی رفتارهای غیرحرفه ای در این فدراسیون انگیزه و امید را از بازیکنان مطرح بدمینتون کشور گرفته است.

 

آمار بیماران کرونایی در گلستان حدود ۱۲ درصد افزایش یافت

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان گفت که در ۴۸ ساعت اخیر تعداد این افراد حدود ۱۲ درصد بیشتر شده است.

عبدالرضا فاضل اظهارداشت: اکنون ۱۸۴ تخت در اختیار افراد مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد که نسبت به ۲ روز قبل این تعداد ۲۱ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گلستان ۴۶ و تعداد افراد بدحال ۱۹ نفر است.

 

تخریب ۲۲ بنای غیرمجاز در روستای نوچمن گرگان

صداوسیما نوشت: دادستان گرگان از تخریب ۲۲ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای نوچمن گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو گفت: ۱۴ مورد از این بنا‌ها، غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ساخته شده بود و امروز جهاد کشاورزی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی آنها را تخریب کرد.

او افزود: ۸ بنای غیرمجاز دیگر هم جمعا به مساحت بیش از هزار مترمربع با رای دادگاه در روستای نوچمن و جاده قدیم گرگان به کردکوی تخریب شد.

 

نخبه گلستانی با اختراع خود احداث نهضت ملی مسکن را تسهیل می‌کند؟

فارس نوشت: با توجه به احداث مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن» توسط دولت جدید اختراع مصالح ساختمانی جدید توسط نخبه گلستانی این امر را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

تولید انواع ملات خشک آماده و دیوار چینی پلیمری نه تنها در گسترش صنایع تکمیلی مانند توسعه ساخت داخل، ایجاد اشتغال، انتقال فناوری و غیره تاثیر فراوانی داشته بلکه با صادرات و تجارت جایگاه ایران را در مناسبات بین‌المللی ارتقاء داده و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد، کاربرد مواد پلیمری در برخی از صنایع مانند صنعت ساختمان می‌تواند تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کند.

با توجه به اینکه دولت دکتر رئیسی قرار است سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی را در مدت چهار سال تولید و عرضه کند این صنعت می‌تواند در سرعت و تسهیل احداث مسکن و همچنین صرفه‌جویی در هزینه ساخت آن نقش بسزایی داشته باشد.

چند‌ جوان نخبه گلستانی با تولید انواع ملات خشک آماده جایگزین ملات سنتی در دیوارچینی و استرزنی و حذف ماسه و سیمان می‌توانند باعث تسریع در ساخت انبوه‌‌سازی در صنعت ساختمان خصوصا در طرح احداث نهضت ملی مسکن و تحویل زودتر از موعد در مقایسه با ملات سنتی شوند.

 

بناهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان گلستان تخریب شد

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان گرگان جلوگیری و بناهای غیرمجاز تخریب شد.

محمود اسپانلو اظهار داشت: 22 بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای نوچمن گرگان تخریب شد.

وی افزود: 14 مورد از این بناها غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ساخته شده بود و امروز در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان افزود: با تخریب این بناها هفت هزار و 255  متر زمین کشاورزی آزادسازی شد.

 

آزمون به بایر لورکوزن آلمان پیوست

صدا و سیما نوشت: ملی پوش فوتبال ایران با قراردادی ۵ ساله به عضویت تیم فوتبال بایر لورکوزن آلمان درآمد.

سردار آزمون که تا پایان فصل با باشگاه زنیت روسیه قرارداد داشت، حالا با قراردادی ۵ ساله به باشگاه بایر لورکوزن آلمان پیوسته و از این پس در بوندس لیگا حضور خواهد داشت.

مهاجم سابق تیم فوتبال زنیت روسیه قرار است در تیم جدیدش پیراهن شماره ۹ را بر تن کند.

 

افزایش ۳۳ درصدی مصرف گاز در گلستان

صداوسیما نوشت: علی طالبی گفت: با توجه به فعالیت جبهه هوای سرد به گلستان در روز‌های اخیر میزان مصرف گاز حدود دو و نیم میلیون مترمکعب در استان افزایش یافت و از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز گذشته رسید.

او افزود: میزان مصرف گاز در دی ماه بیش از 9 میلیون مترمکعب بود که نشان دهنده افزایش ۳۳درصدی مصرف گاز در دو سه روز گذشته است.

 

مادری که در روز مادر به ۳نفر جان دوباره بخشید

صدا و سیما نوشت: با اهدای اعضای حیاتی مادر خانواده‌ای در علی آبادکتول، سه بیمار به زندگی بازگشتند.

آمنه خاندوزی ۵۳ساله بر اثر سقوط از ارتفاع دچار سانحه شد و تلاش پزشکان اثربخش نبود. با تایید مرگ مغزی زنده یاد خانم خاندوزی، با موافقت خانواده، اعضای حیاتی او به ۳نفر اهداء شد.

 

هشدار به کشاورزان گلستان برای یخ زدگی محصولات

مهر نوشت: معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان نسبت به یخ زدگی محصولات باغی و کشاورزی هشدار داد.

نوید رضا فراهانی اظهار کرد: برای محافظت و ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان، مخصوصاً در باغات جدیدالاحداث اراضی شیبدار سال جاری و درختان آسیب‌پذیر با توجه به کاهش شدید دما و وزش باد از پلاستیک سیاه، گونی و نایلون استفاده شود و از هرس درختان، شخم و پاکنی در باغ‌ها خودداری شود.

وی تاکید کرد: از انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی با توجه به کاهش محسوس دما و وزش باد و عدم اثربخشی سم، خودداری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار