مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از نصب ۸۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر چاه‌های آب استان خبر داد.

نصب بیش از ۸۵۰ کنتور هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، عبدالاحد باشقره مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، طرح نصب کنتور‌های هوشمند حجمی آب بر روی چاه‌ها است.

باشقره گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی و خدماتی سطح استان نصب شده است که از این تعداد، ۷۵۸ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و تعداد۶۷ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های صنعتی و خدماتی نصب شده است.

او گفت: از زمان آغاز طرح نصب کنتور‌های هوشمند تاکنون ۲ هزار و ۷۵۲ کنتور بر روی چاه‌های استان نصب شده است.


به گفته باشقره کنتور‌های هوشمند عملکردی چندگانه دارند به گونه‌ای که با جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، کشاورز به رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب در هر منطقه ترغیب می‌شود.

او می‌گوید: این کنتور‌ها با دادن اطلاعات لحظه‌ای به کشاورز در مورد حجم آب مصرف شده و میزان آب باقی‌مانده نسبت به حجم تخصیص داده شده، امکان برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی را برای کشاورزان فراهم می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار