مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به آغاز طرح مطالعات شیرین سازی آب دریا گفت: در حال حاضر مجوز شیرین سازی آب دریا برای ۲۰۰هزار نفر در استان گرفته شده است.

تامین آب ۶۰۰هزار گلستانی با شیرین سازی آب دریا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، سیدمحسن حسینی افزود: با این طرح بخشی از کمبود آب شرب استان جبران می شود و در برنامه جامع آب شرب گلستان تامین آب برای ۶۰۰هزار نفر از طریق شیرین سازی آب دریا پیش بینی شده است.

وی گفت: بر اساس این طرح در افق سال۱۴۲۵، ۱۸۰میلیون مترمکعب برای شرب نیاز داریم که ۷۰میلیون مترمکعب آن از محل آب‌های زیرزمینی، ۶۰میلیون مترمکعب از محل سدها و چشمه‌ها و ۵۰میلیون مترمکعب آن از محل شیرین‌ سازی آب دریا باید تامین شود.

حسینی ادامه داد: در سال‌های نرمال سالانه به طور متوسط دو و نیم میلیارد مترمکعب آب در استان در اختیار داریم که اگر آن را به جمعیت نزدیک به دو میلیون نفری استان تقسیم کنیم، سهم هر گلستانی از آب در بخش شرب، بهداشت، کشاورزی و صنعت در طول سال ۱۲۵۰مترمکعب می شود که کمتر از میانگین کشوری است.

وی همچنین افزود: در سال آبی گذشته شاهد کاهش ۲۹درصدی بارندگی، افزایش حدود ۲درجه‌ای دما، کاهش ۴۰تا۸۰ درصدی رواناب رودخانه‌ها و افت ۲۰درصدی حجم آب‌های زیرزمینی در استان بودیم اما خوشبختانه امسال از ابتدای مهرماه تاکنون وضعیت بارندگی بهتر شده و شاهد افزایش ۴۸درصدی بارندگی و کاهش ۲دهم درصدی دما بودیم.

حسینی گفت: در حال حاضر ۳۴میلیون مترمکعب معادل ۱۴درصد کل ظرفیت، آب در سدهای استان ذخیره‌سازی شده در حالی‌ که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افزایش اعتبار حفر و تجهیز چاه برای شرب خبر داد و افزود: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبار این طرح‌ها به ۱۵۹میلیارد تومان افرایش یافت.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار