رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایشی و پرنوسان ابتلا و بستری بیماران کرونایی استان گفت که براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، گالیکش و مینودشت وارد مدار زرد شیوع این ویروس شدند.

رنگ زرد به نقشه کرونایی گلستان برگشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به جز این شهرها، وضعیت شیوع کرونا در بندرگز، کردکوی، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس، علی آباد، کلاله، مراوه‌تپه ، رامیان، بندرترکمن و گمیشان همچنان آبی است.

وی از مردم استان خواست برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان و تغییر رنگ شهرها، شیوه نامه های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

به گفته فاضل در حال حاضر ۱۷۷ تخت مراکز درمانی گلستان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد که از این تعداد حال ۴۳ نفر وخیم است و ۱۲ نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تزریق بیشتر واکسن کرونا به خصوص دُز سوم را یکی از مهم ترین پیش شرط های افزایش ایمنی برابر این ویروس دانست و گفت: روزانه حدود پنج تا ۶ هزار نفر برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری واجد شرایط واکسیناسیون رقم مطلوبی نیست.

فاضل افزود: تاکنون ۹۲ درصد جمعیت واجد شرایط گلستان شامل یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۳۲ نفر نوبت اول و ۸۰ درصد معادل یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۰۵ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی افزود: سویه اُمیکرون در کمین سلامت مردم است و باید هر چه سریع‌تر چرخه واکسیناسیون با تزریق دُز سوم کامل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار