مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از برنامه‌ریزی و هماهنگی برای کاشت و به ثمر رساندن درختان جدید در تمام روستاهای استان خبر داد.

کاشت و به ثمر رساندن درختان جدید در تمام روستاهای گلستان/ برنامه‌ریزی برای کاشت ۱۹۰ هزار اصله نهال در روستاها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دفتر روستایی استانداری گلستان، علی نصیبی گام بلند روستاهای استان گلستان برای درختکاری و توسعه فضای سبز اظهار کرد:

در راستای اجرای پویش ملی «ایران سبز» که توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استان‌ها ابلاغ شده است، با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، مقدمات کاشت و به ثمر رساندن بیش از ۱۹۰ هزار اصله نهال در روستاهای استان گلستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده هر سال در روستاهای بالای یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار، حداقل ۳۰۰ اصله نهال و در روستاهای زیر یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار، حداقل ۲۰۰ اصله نهال کاشته و به ثمر برسد.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: پس از برگزاری نشست‌های تخصصی و همفکری با کارشناسان متخصص در این حوزه، سه گام مقدماتی برای اجرای این طرح در استان گلستان پیش‌بینی شد.

علی نصیبی افزود: در گام نخست به احصاء تجربیات درختکاری در استان گلستان پرداختیم و در همین راستا ضمن بازدید و آسیب‌شناسی پروژه ‌ای درختکاری در روستاها و نیز دستگاه‌های اجرایی استان، جلسات تخصصی با کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، و ... و نیز فعالان مردمی در راستای کاشت و اتخاذ راهکار مناسب برای نحوه نگاهداشت درختان برگزار شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در‌ گام دوم، کارشناسان این اداره کل با حضور جداگانه در هر ۲۷ بخش استان و برگزاری جلسات با بخشداران، به تشریح طرح و ایجاد زمینه لازم برای اجرایی شدن پروژه پرداختند.

علی نصیبی اظهار داشت: در گام سوم که اکنون در حال اجرای آن هستیم انتقال تجربیات احصاء شده از سال‌های گذشته و ایجاد هماهنگی لازم بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، بخشداران و دهیاران هر بخش، با حضور نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و این دفتر مدنظر است و در خلال آن هماهنگی‌های نهایی اعم از شناسایی گونه های مناسب بر اساس اقلیم و خاک هر منطقه، نحوه تهیه نهال، زمان کاشت، نحوه نگهداری، شیوه مشارکت دادن مردم و ... انجام می‌شود.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: اولویت پروژه درختکاری مذکور، ورودی روستاها، حاشیه معابر اصلی و فرعی روستا، پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، آرامستان ها و ... خواهد بود.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم نحوه نگهداری و به ثمر رساندن درختان کاشته شده بسیار مهم بوده و عامل اصلی به نتیجه رسیدن این برنامه، موفقیت در نگهداری و همچنین مشارکت دادن مردم در پروژه توسط دهیاری ها و شوراها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار