مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اینکه از پنجشنبه شب شاهد بارش باران و برف بویژه در ارتفاعات استان هستیم، توصیه هایی را به هم استانی ها برای آخر هفته پراز باران و برف کرد.

آماده باش اکیپ های راهداری گلستان/ بیش از 1700 کیلومتر از راه های گلستان، کوهستانی و برفگیر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مهدی میقانی اظهار کرد: از روز (30 دی 400) محورهای کوهستانی تا ارتفاع 50 سانتیمتر از برف پوشیده می شوند و بهمین خاطر تردد در این محورها متفاوت خواهد بود.

تاکید جدی میقانی بر پرهیز از سفر در این ایام بوده چرا که بعلت شدت ریزش نزولات جوی شاهد مسدود شدن احتمالی راههای تفرجگاهی روستایی نظیر درازنو ، توسکستان،محور زرینگل، دهانه محمد آباد ، اولنگ رامیان، خوش ییلاق و جنگل گلستان خواهیم بود.فلذا در این راستا از فرمانداران و بخشداران هم تقاضا کرد در این خصوص تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی و رر صورت لزوم ،جلوگیری از ورود به مناطق مستعد خطر اتخاذ نمایند.
وی به هم استانی ها تاکید کرد که در صورت ضرورت سفر، حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی نظیر البسه گرم، سوخت کافی و آذوقه به همراه داشته و از سلامت خودروی خود مطمئن بوده و حتما نحوه بستن زنجیر چرخ را از قبل آموزش دیده باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، وظیفه اصلی راهداران و عوامل راهداری را در شرایط بحرانی جوی، بازنگهداشتن راهها بیان کرد اما متذکر شد که در این شرایط نیز، اولویت بازگشایی نیز با محورهای اصلی و شریانی است.
میقانی یادآورشد که در این ایام تمام اکیپ ها،راهداران، عوامل و ناوگان راهداری در آماده باش کامل و در راهدارخانه های استان مستقر بوده و مرکز مدیریت راههای استان نیز با شماره 0173248009 و تلفن گویای 141 بطور شبانه روزی در خدمت هم استانی های عزیز می باشند.
بمنظور هماهنگی در مدیریت شبکه راهها و خدمات دهی موثر به هم استانی ها، قرارگاه زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور مدیرکل بحران و مدیرکل امور روستایی استانداری چهارشنبه تشکیل جلسه داد.
بیش از 1700 کیلومتر از راههای گلستان، کوهستانی و برفگیر است.
طول راههای استحفاظی گلستان 5200 کیلومتر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار