مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان:

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از برنامه ریزی برای کاشت و به ثمر رساندن بیش از ۱۹۰ هزار اصله نهال در روستاهای استان خبرداد.

۱۹۰ هزار اصله درخت در روستاهای گلستان غرس می شود

به گزارش گلستان 24، علی نصیبی اظهارکرد: در راستای اجرای پویش ملی ایران سبز که به استان ها ابلاغ شده است، با هماهنگی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و اداره کل منابع طبیعی گلستان، مقدمات کاشت و به ثمر رساندن بیش از ۱۹۰ هزار اصله نهال در روستاهای استان گلستان آغاز شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: بر این اساس مقرر شده هر سال در روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ خانوار، حداقل ۳۰۰ اصله نهال و در روستاهای زیر ۱۵۰۰ خانوار، حداقل ۲۰۰ اصله نهال کاشته و به ثمر برسد.

نصیبی ادامه داد: در گام نخست به احصاء تجربیات درختکاری در استان گلستان پرداخته و در همین راستا ضمن بازدید و آسیب شناسی پروژه های درختکاری در روستاها و همچنین دستگاه های اجرایی استان، جلسات تخصصی برگزار شد.

وی بیان کرد: در گام دوم، کارشناسان این اداره کل با حضور جداگانه در هر ۲۷ بخش استان و برگزاری جلسات با بخشداران، به تشریح طرح و ایجاد زمینه لازم برای اجرایی شدن پروژه پرداختند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: اولویت پروژه درختکاری مذکور، ورودی روستاها، حاشیه معابر اصلی و فرعی روستا، پارک ها و بوستان های روستایی، آرامستان ها و غیره خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار