معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دوره نقاهت سویه اُمیکرون بسیار کوتاه و ۳/۳ روز برآورد شده است.

دوره نقاهت ویروس اُمیکرون حدود چند روز است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر بهمن صادقی سده در تماس تلفنی با برنامه تلویزیونی بامداد آفتاب، بیان کرد: متاسفانه پیک ششم کرونا ویروس در کشور آغاز شده و در استان مرکزی نیز در روزهای اخیر شاهد افزایش بار مراجعات سرپایی به ویژه رنج سنی کودکان، سنین ۲۰ تا ۳۰ سال و سالمندان به مراکز درمانی هستیم که در صورت ادامه این روند موارد بستری و مرگ و میر نیز افزایش خواهد یافت.

وی، ضمن اشاره به آغاز غافلگیر کننده پیک ششم کووید ۱۹، ادامه داد: با توجه به فاصله ای که میان پیک پنجم و ششم کرونا افتاد و به دنبال کاهش حساسیتی که به دنبال داشت، شروع آن بسیار غافلیگر کننده بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین دستاوردهای بدست آمده تفاوت چشمیگیری میان علائم سویه اُمیکرون و دلتا وجود ندارد و علائم گوارشی ممکن است در آن بیشتر و گلو درد علامت غالب باشد لذا همان علائم ویروس آلفا و دلتا را در موج ششم شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: سویه اُمیکرون حداقل ۵ برابر واریانت دلتا قدرت انتقال دارد و در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده، اکثر افرادی که در تماس مستقیم و غیر مستقیم او باشند، مبتلا خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز‌ پیک ششم کرونا، ایجاد نگرانی و حساسیت در حدی که به سلامت آسیب نزد لازم و ضروری است، لذا هم استانی ها می بایست در اسرع وقت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند و دریافت واکسن برای افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، سه هفته پس از بهبودی آن ها مانعی ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار