مطالعات در انگلیس نشان داد: دو سوم افرادی که به سویه امیکرون آلوده شده اند می گویند که قبلا سابقه ابتلا به کووید-۱۹ را داشته اند.

دو سوم مبتلایانِ اُمیکرون سابقه ابتلا به کووید داشته اند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، همزمان با گسترش سویه امیکرون اگرچه برای آگاهی از تعداد دقیق عفونت‌های مجدد لازم است آزمایشات بیشتری انجام شود اما نتایج نشان می‌دهد که در برخی گروه‌ها احتمال ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ بیشتر است.

نتایج این مطالعه بر اساس انجام آزمایش روی هزاران داوطلب در انگلیس بدست آمده است.

به گفته پزشکان و متخصصان، این گروه ها شامل کادر درمان، خانواده های دارای کودک یا خانواده هایی با تعداد اعضای بیشتر هستند.

ابتلای مجدد یا ویروس به جامانده از ابتلای قبلی

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، آخرین یافته ها که مربوط به دو هفته اول سال ۲۰۲۲ بر اساس ۱۰۰ هزار تست PCR بوده، نشان داد که حدود ۴۰۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

همچنین هنگامی که تعدادی از آنها برای بررسی نوع کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند مشخص شد تقریبا همه آنها کرونای اُمیکرون بوده اند.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: از هر سه داوطلب آلوده به اُمیکرون دو نفر اعلام کرده اند که پیش از این نتیجه تست کووید-۱۹ آنها مثبت بوده است.

به گفته آنها، بسیاری از نتایج مثبت تست ها ممکن است ابتلای مجدد باشد هرچند در برخی موارد، آخرین تست PCR امکان دارد که مقادیری از ویروس به جامانده از ابتلای قبلی را شناسایی کند.

برآوردهای دیگر حاکی از آن است که از هر ۱۰ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون یک مورد عفونت مجدد محتمل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار