معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حجت الاسلام دیلم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی که دنیا در سیطره ابرقدرتهای استکباری بود، هیمنه آنان را فروریخت و مستکبران را بی ابرو کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی،استکبار جهانی را بی آبرو کرد/ «جهاد تبیین» محوری ترین اقدام در دهه پنجم انقلاب

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «علی دیلم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که جهان در سیطره دو ابرقدرت شرق و غرب بود و آنها بودند که حیات و ممات کشورهای دیگر را تعیین می کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: فرهنگ، اقتصاد و همه شئون زندگی ملت ها در دست کشورهای استکباری بود اما امام خمینی (ره) با تکیه بر مردمی شجاع، بصیر و دل داده مکتب اهل بیت (ع) هیمنه استکبار را در جهان فروریخت.

 

وی حدوث انقلاب اسلامی ایران را معجزه قرن دانست و گفت: ملت ایران زمانی بر طاعوت پیروز شد که این کشور مستعمره آمریکا بود؛ کشوری وابسته که هیچ استقلالی از خود نداشت و نظام ستمشاهی و شخص اول مملکت در ان زمان، غلام حلقه به گوش امریکایی ها بود.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب بی آبرویی استکبار شده بود، ادامه داد: دشمنی که با پیروزی انقلاب هیمنه پوشالی اش فرو ریخته و زخم خورده بود، تلاش کرد تا مانع رشد تعالی انقلاب اسلامی شود. تحمیل جنگ ۸ ساله، تجهیز منافقان، ترور شخصیت های برجسته و انقلابی، جنگ نرم، جنگ های ترکیبی و غیره تنها گوشه ای از دشمنی استکبار با ملت ایران و انقلاب اسلامی است. جریان استکبار از هر فرصتی استفاده کرد تا مانع رشد و تعالی و بالندگی انقلاب اسلامی شود اما به فضل الهی نتوانست غلطی بکند.

 

وی در ادامه شجره طیبه بسیج و هسته ها و قرارگاه های جهادی را از مولفه های قدرت انقلاب اسلامی برشمرد که با درایت امام خمینی (ره) شکل گرفت و افزود: این اتفاق مبارک سبب شد تا مردم در مسیر تعالی کشور مجاهدانه و مومنانه حضور داشته باشند. مردم با غیرت دینی، بصیرت و دشمن شناسی مقابل استکبار ایستادند و از ولایت دفاع می کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به موضوع مهم «جهاد تبیین» که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اشاره کرد و گفت: تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای ان یک تکلیف است. شناخت مسیر طی شده در ۴۲ سال گذشته و همچنین ترسیم افق تمدنی انقلاب اسلامی به ویژه برای جوانان اهمیت فراوانی دارد.

 

وی به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف اشاره و اظهار کرد: یادمان نرفته است که زمان جنگ در عرصه نظامی حتی سیم خاردار هم به ما نمی فروختند اما امروز با همت جوانان مومن و انقلابی موشک های نقطه زن داریم که گوشمالی امریکا در عین الاسد از موارد بارز ان بود. در عرصه امنیت داخلی با وجود دشمنان قسم خورده که مترصد فرصتی برای ضربه زدن به مردم و انقلاب هستند، از امنیت پایدار برخوردار هستیم. در زمینه علوم مختلف مانند نانو، سلول های بنیادی، هسته ای و غیره جزو قدرت های علمی دنیا محسوب می شویم.

 

حجت الاسلام دیلم دین زدایی از جامعه و قداست زدایی از خانواده و زن ایرانی را یکی از برنامه ها و اقدامات رژیم منحوس پهلوی عنوان کرد و گفت: در عرصه فرهنگی، رژیم طاغوت به دنبال ترویج ابتذال بود اما در ۴ دهه انقلاب بیش از ۹۰ هزار هئیت تشکیل، ۶۴۰ هزار مداح ساماندهی و ۷ هزار و ۵۰۰ حسینیه و ۵ هزار و ۵۰۰ مسجد ساخته و تجهیز شده است. همچنین حضور سالانه ۸۰۰ هزار نفر در اعتکاف و تشرف سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر به حرم امام رضا (ع) تنها بخش کوچکی از ارتقای معنویت و اسلام ناب در جامعه ایرانی است.

 

وی در پایان درباره برنامه های دهه مبارک فجر هم گفت: جهاد تبیین در صدر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی قرار دارد. در این ایام ۷۵ عنوان برنامه در قالب هزار و ۲۰۰ مراسم با محوریت جشن های انقلاب، نشست های بصیرتی و تبیینی، کاروان قرآنی فجر، مسابقات فرهنگی، ۱۰ شب در ۱۰ مسجد  اعزام مبلغ و راوی در استان برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار