معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، تاسی به مکتب عاشورا و تجلی ولایت پذیری برای مقابله با طاغوت بود.

تأسی به مکتب عاشورا از مهم ترین مولفه های پیروزی انقلاب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی کمیته برگزاری عزاداری تا کنون، حدود ۴۰۰ ناظر در قالب تیم‌های نظارتی و همیاران سلامت از بیش از هزار هیئت فعال، بازدید و وضعیت برگزاری مراسم عزاداری را از نزدیک بررسی کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: نتایج این بازدیدها حکایت از پیوست عقلانیت و معنویت و عمق نگاه مؤمنین و دلدادگان به سیدالشهدا (ع) به رعایت شایسته و قابل تحسین دستورالعمل‌های بهداشتی در حین مراسم عزاداری دارد که مایه مباهات است.

وی گفت: عرض ارادت فاخر و حفظ سلامت در هیئات مذهبی گلستان همواره یک تکلیف مهم قلمداد می‌شود و اکنون که در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا دلتا هستیم، انشا الله بتوانیم درکنار عرض ارادت به ساحت قدسی سیدالشهدا علیه السلام و بسط فرهنگ عاشورایی، با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد ملی، بستر ریشه کنی ویروس منحوس کرونا بیش از گذشته فراهم شود.

دیلمی افزود: تشکل‌ها و هیئات مذهبی سرمایه و مؤلفه‌های قدرت نرم نظام دینی و همواره در طول انقلاب اسلامی الگوی عملی مقابله با بحران‌ها هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی برنامه‌های هیئات شاخص استان در فضای باز، در بازده زمانی حداکثر دو ساعت و با حفظ تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، تاسی به مکتب عاشورا و تجلی ولایت پذیری برای مقابله با طاغوت است.

دیلمی گفت: اراده ملت بیدار و ولایت مدار به همراه تاسی به مکتب عاشورا از جمله مؤلفه‌های شاخص و فاخر و رمز حیات و تعالی انقلاب اسلامی در جنگ تمدنی است لذا فصل رویش محرم، فرصت بی بدیل و بی نظیر برای بسط ارزش‌ها و تعمق بخشی به باورهای دینی و حضور مردمی در عرصه تبلیغ اسلام ناب است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتضایی و شیوع بیماری کرونا براساس برنامه ریزی های انجام شده و با همت مومنانه و تفکر انقلابی و جهادی، تشکل‌های دینی و مذهبی، محرم امسال صحنه تجلی فاخر همبستگی اجتماعی و مسئولیت پذیری بود و از همه ظرفیت‌ها برای پیوند گفتمان عاشورا در عرصه خدمت رسانی به مردم و آغاز مرحله دوم رزمایش فاخر مواسات و همدلی و راهبری هسته‌های تبلیغی برای تبیین عزت و اقتدار حسینی و درس‌های عاشورا استفاده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار