با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و مدیر کل امور روستائی استانداری گلستان ، جمعی از مدیران و اهالی منطقه ، ساختمان توانمندسازی بانوان در شبکه آبیاری و زهکشی قره سو و زرینگل از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی افتتاح شد.

افتتاح ساختمان توانمندسازی بانوان در شبکه آبیاری و زهکشی قره سو و زرینگل
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت در این مراسم اظهار کرد: نقش بانوان در طول تاریخ همواره تاثیر گذار بوده و در تمدن های بشری بانوان نقش خاصی داشتند.
وی افزود: هر یک از این بانوان تاریخ ساز در زمانه خود نقش خاصی ایفا کرده اند که از جمله می توان به نقش موثر حضرت ساره همسر حضرت ابراهیم ، آسیه همسر فرعون، حضرت مریم، حضرت خدیجه (س) ، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد که به عنوان قله های رفیع در تاریخ بشر تاثیرات فراوان داشته اند.
مهندس حسینی با اشاره به ساختمان توانمندسازی بانوان در شبکه قره سو زرین گل گفت: در این منطقه کشاورزان ، به کشاورزی مشغول هستند و بانوان منطقه نیز می توانند در این مکان به انواع آموزش هایی نظیر صنایع دستی و مشاغل خانگی بپردازند و بتوانند توانمندی خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.
دکترعلی نصیبی مدیر کل امور روستائی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر بسیاری از اقدامات عمرانی شرکت آب منطقه ای پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد و مدیران این شرکت از بحث ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه ها غافل نیستند که اتفاق مبارکی است. 
وی با اشاره به اینکه گاهی در نظر نگرفتن جوانب مختلف اجتماعی پروژه ها می تواند به جای نفع، سبب خسران شود، گفت: این پروژه توانمندسازی بانوان شامل حدود 30 روستا می شود که اهالی این روستاها می توانند با تشکیل اتحادیه و شرکت تعاونی از مزایای این طرح در قالب آموزش و حرفه آموزی برخوردار شوند.
نصیبی خاطر نشان کرد: اداره کل امور روستائی ضمن حمایت از این طرح شایسته، در صورتی که روستائیان این منطقه برای گسترش کار خود نیاز به تسهیلات داشته باشند از آن حمایت و برای دریافت تسهیلات معرفی می نماید. همچنین می توانیم در برپائی نمایشگاه های صنایع دستی در تهران غرفه ای به صورت رایگان به بانوان این طرح اختصاص دهیم.
دکترمحمدرضا یوری مدیر طرح شبکه قره سو زرین گل در این مراسم گفت: طرح شبکه قره سوزرینگل اهداف بسیاری در موضوعات کشاورزی، صرفه جوئی و مدیریت منابع آب دارد که در راستای اجرای این طرح به عنوان اولین قدم، این ساختمان با استفاده از تسهیلات بانک توسعه برای توانمندسازی این منطقه که می توانند نقش بسزایی در مدیریت مشارکتی آب و کشاورزی داشته باشند، در نظر گرفته شد. 
وی افزود: این ساختمان با اعتبار 5 میلیارد تومان ودر مدت 18 ماه با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی ساخته شد و با توجه به ظرفیت بانوان این منطقه در بخش های صنایع دستی، آموزشی و ... می تواند محلی برای بهره مندی بانوان و توانمندسازی آنان در عرصه های مختلف باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار