مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: به دلیل فاصله چند ماهه اولین بارش موثر پس از کشت محصولات پاییزه تا فعالیت اخیر سامانه بارشی، برف و باران هفته های گذشته برای کشاورزی و باغداری استان مطلوب نبود.

مدیرکل هواشناسی: برف و باران اخیر برای کشاورزی و باغداری گلستان ثمربخش نبود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت از زمان شروع فصل زراعی جاری در مهر امسال تاکنون بارش‌های اندکی در گلستان به ثبت رسید و خشکسالی شدیدی در گلستان اتفاق افتاد.

 وی بیان کرد: هرچند بارش‌ هفته‌های اخیر محسوس و از نظر رقم و عدد بسیار خوب بود اما رشد محصولات کشاورزی و باغی نیازمند بارندگی گسترده در بازه زمانی بیشتر است.

بر اثر فعالیت ۲ سامانه بارشی اخیر، افزون بر ۱۹۲ میلیون متر مکعب باران و برف در گلستان بارید.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: توزیع نامتناسب بارش ها در سال و وقوع بارش های حدی و سیل آسا یکی از نشانه‌های تغییر اقلیم است که علامت‌های آن در گلستان قابل مشاهد است.

داداشی ادامه داد: افزایش دما در فصول سرد سال یکی دیگر از علامت‌های تغییر اقلیم در گلستان است که به طور مثال در پنج شنبه پیش‌رو دمای هوا در گلستان به ۲۴ درجه می رسد که رقمی قابل توجه و کم سابقه برای این استان شمالی است.

وی از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: بر اثر فعالیت این سامانه در روزهای آخر هفته و ابتدای هفته آینده علاوه بر وزش باد شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات گلستان خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار