مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گفت: توزیع لوازم گرمایشی در هفته گذشته آغاز شد و ۲ هزار و ۹۸۸ لوازم گرمایشی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان توزیع می‌شود.

کمک 10 میلیاردی جهیزیه و اهدای حدود ۳ هزار لوازم گرمایشی به نیازمندان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان شامگاه یکشنبه در سیمای استان گلستان با اشاره به ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰ شغل برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گلستان اظهار کرد: در حوزه کارآفرینی و اشتغال بیش از ۲۰۰ برنامه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و اشتغال بیش از ۲۰۰ برنامه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار است، گفت: توزیع لوازم گرمایشی در هفته گذشته آغاز شد و ۲ هزار و ۹۸۸ لوازم گرمایشی به ارزش ۶۰ میلیارد ریالی توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد این استان خبر داد و افزود: اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

بابایی با اشاره به اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در این استان، عنوان کرد: ۸۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گلستان داریم که این افراد ۱۵ درصد از جمعیت استان گلستان را تشکیل می‌دهند، در سال گذشته ۳۰ درصد سهم اشتغال در گلستان توسط کمیته امداد انجام شد این در حالی است که در سال جاری افزایش اعتبار ۲.۵ برابری اعتبارات پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ایجاد کنیم که تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ شغل برای این افراد فراهم شده است.

*۱۱۰ پروژه مسکن مددجویی در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ابراز کرد: در ایام‌الله دهه فجر در استان گلستان بیش از ۷ هزار واحد مسکونی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که سهم کمیته امداد گلستان ۹۰۰ واحد است که تعداد ۴۰۰ واحد در ایام‌الله دهه فجر کلنگ‌زنی می‌‌‌شود.

بابایی با بیان اینکه ۱۱۰ پروژه مسکن مددجویی در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: رویکرد اصلی این کمیته همیاری ستاد دهه فجر است.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های بصیرتی و هم‌اندیشی در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، ابراز کرد: از جمله فعالیت‌های کمیته امداد گلستان در ایام دهه فجر می‌توان به دیدار با خانواده معزز شهدا، غبارروبی از مزار مطهر شهیدان و برگزاری نشست‌های بصیرتی اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از افتتاح متمرکز ۱۷ مرکز نیکوکاری در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: ۱۴۷ پروژه اشتغال کمیته امداد گلستان به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

*کلنگ‌زنی زائرسرای خالدنبی/ واگذاری ۲ هزار و ۱۰۰ سند واحد مسکونی در دهه فجر

بابایی به کلنگ‌‎‌زنی زائرسرای خالدنبی با کمک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام‌الله دهه فجر برگزاری جشن انقلاب با حضور اهل تشیع و تسنن در شهرستان کلاله همچنین مراسم نمادین ورود امام به فرودگاه است.

وی از واگذاری ۲ هزار و ۱۰۰ سند واحد مسکونی در دهه فجر به مددجویان کمیته امداد این استان خبر داد و ابراز کرد: واگذاری زمین به ۸۰۰ زوج جوان، افتتاح کارخانه بازیافت مس در شهرستان علی‌آبادکتول، و افتتاح کارگاه شیرینی‌پزی سنتی در شهرستان گنبدکاووس از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با بیان اینکه توزیع غذای گرم در محلات کم‌برخوردار شهرستان گرگان توسط هلال‌احمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کاروان سلامت، آذین‌بندی و نصب بنر در تمام سازمان‌ها، مراسم تجلیل از قهرمانان، جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان دارای جرایم غیرعمد و برگزاری جشن انقلاب از دیگر برنامه‌های دهه فجر توسط کارگروه همیاری خواهد بود.

* ۸۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گلستان

بابایی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ درصد سهم اشتغال در گلستان توسط کمیته امداد رخ داد، اعلام کرد: در سال جاری افزایش اعتبار ۲.۵ برابری اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گلستان داریم، تصریح کرد: این افراد ۱۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از پرداخت حق بیمه ۳۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: این افراد اکنون بازنشسته هستند و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند و تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ خانوار بعد از پرداخت ۱۰ سال حق بیمه و رسیدن به سن ۵۵ سالگی می‌توانند از مزایای بازنشستگی بیمه بهره‌مند شوند.

بابایی با بیان اینکه ۱۲۳ راهبر کمیته امداد در گلستان وجود دارد، ابراز کرد: اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۶۶۷ مددجو تحت پوشش انجام گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار