برخی از کشاورزان گلستانی می گویند کود اوره توزیع شده در بین کشاورزان کیفیت کود‌های سابق را ندارد.

گلایه کشاورزان گلستانی از بی اثر بودن کود‌های اوره

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، یکی از کشاورزان گلستانی گفت: امسال کود‌های اوره توزیع شده کیفیت مناسبی ندارند و هیچ تاثیری در روند رشد کلزا‌ها نداشته است.

عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی در این باره گفت: امسال خشکسالی داشتیم و خاکی که رطوبت نداشته باشد جذب املاح در آن انجام نمی‌شود.

او می‌گوید: امسال از آبان تا دی بارندگی نداشتیم و اگر کشاورزی به محصولاتش کود اوره داده باشد اشتباه کرده است مگر اینکه قبل از آن زمین را آبیاری کرده باشد.

به گفته عباسی کود اوره‌ای که وارد استان می‌شود در چند مرحله مورد آنالیز قرار می‌گیرد و مورد تایید جهاد کشاورزی است، اما مدیریت مصرف در پهنه مورد استفاده از این کود‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

او گفت: بار‌ها به کشاورزان در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کردیم حتما در زمان استفاده کود دقت کنند زمین هایشان رطوبت داشته باشد و یا اگر مزارع شالی زار داشته باشند توصیه‌ای برای استفاده از کود اوره نداریم چراکه طبیعت خاک به گونه‌ای است که قابلیت جذب این کود را ندارد.

عباسی گفت: در حال حاضر کود به اندازه کافی در استان موجود است و با توجه به بارش‌های اخیر کشاورزان باید از فرصت کود دهی بهره ببرند.

او گفت: کشاورزانی که در زمان کاشت محصول از کود پتاسه استفاده نکرده اند مقدار ۷۵ کیلوگرم سدیم کلرید همراه با یک کیلوگرم کود اوره و سولفات آمونیوم را در هر هکتار استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار