مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای کاهش تعداد خانه‌های ناایمن روستایی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲ هزار خانه نوساز روستایی در نقاط گوناگون استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲ هزار خانه روستایی دهه فجر در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: برای ساخت این واحدها با همکاری بانک های عامل، چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۲ هزار متقاضی پرداخت شد.

به گفته وی برای نوسازی هر خانه فرسوده، یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد، دریافت ضامن زنجیره ای و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضی ارائه می شود.

وی از آغاز ساخت پنج هزار خانه روستایی در گلستان با تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در دهه فجر خبر داد و افزود: ساخت و سازهای روستایی از سوی کارشناسان خبره عضو نظام فنی و مهندسی روستایی طراحی و نظارت می شود.

به گفته حسینی طبق آخرین سرشماری ۱۲۸ هزار خانه روستایی گلستان ناایمن بود که این آمار طی چهار سال اخیر با تلاش برای نوسازی این واحدها ۲۳.۵ درصد کاهش یافته و به رقم ۹۸ هزار واحد در سال جاری رسید.

 افتتاح یا آغاز ساخت طرح های عمرانی در ۲۷۴ روستا

حسینی به دیگر طرح های دهه فجر این اداره کل اشاره کرد و گفت: در ۲۷۴ روستای گلستان ۳۵۴ طرح عمرانی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال آماده افتتاح یا آ؛از ساخت است که ۱۶۴ هزار و ۲۹۶ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۱۴۳ پروژه طرح هادی روستایی در ۱۱۳ روستا با ۲۷۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال با پوشش ۶۳ هزار خانوار و بازنگری طرح هادی در ۵۲ روستا با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال با پوشش ۱۴ هزار و ۸۱۵ خانوار از جمله طرح های دهه فجر امسال بنیاد مسکن گلستان است.

وی افزود: علاوه بر آن در این ایام ۲۱۱ طرح هادی در ۱۶۱ روستای گلستان با سرمایه گذاری ۶۵۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال با پوشش بیش از ۱۰۰ هزار خانوار و تهیه طرح بازنگری طرح هادی برای ۶۶ روستای استان با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد ریال و پوشش ۲۶ هزار خانوار آغاز می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان یاد آور شد: واگذاری سند مالکیت ۲ هزار و ۹۵ فقره به روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان و واگذاری ۸۰۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع از دیگر طرح های این اداره کل در ایام الله دهه فجر سال جاری است.

مطابق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در این استان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از سال ۸۴ تاکنون، ۸۴ هزار واحد آن توسط این نهاد به خاطر خطرپذیری بالای ابنیه به سبب تهدیداتی همچون سیل و زمین لرزه، مقاوم سازی شده است.

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن از جمله مقاوم سازی در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار