معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:

همدم با بیان این که ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به لایروبی خلیج گرگان اختصاص یافت، گفت: به دنبال پمپاژ آب از دریا به خلیج هستیم.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی خلیج گرگان/ به دنبال پمپاژ آب از دریا به خلیج هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ عفت همدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ پیگیری برای احیای خلیج گرگان آغاز و کمیته احیا شکل گرفت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: یک مرحله مطالعات در سال ۱۳۹۷ انجام و به تصویب رسید که در آن مطالعات بیان شده بود که لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان برای گردش آب در اولویت است.

 

وی بیان کرد: بعد از آن مخالفت‌هایی از سوی محیط زیست مطرح و مجدداً مطالعات تکرار شد و در آن سازمان اقیانوس‌شناسی هم اظهار نظر کرد که لایروبی در کنار سایر فعالیت ها از جمله لایروبی رودخانه های منتهی به خلیج گرگان، کاهش ورودی فاضلاب به خلیج، عملیات آبخیزداری و آبخوانداری و غیره باید به موازات لایروبی خلیج گرگان انجام شود.

 

همدم اضافه کرد: هم اکنون پیگیر اعتبار لایروبی خلیج گرگان بوده و امیدواریم از محل اعتبارات مدیریت بحران برای نجات خلیج گرگان تامین اعتبار شود که البته لایروبی تاثیری در کمیت آب نداشته و صرفاً در کیفیت آب موثر است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران به لایروبی اختصاص یافته که هنوز محقق نشده است، گفت: همچنین پمپاژ آب از دریا به خلیج را پیگیری می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار