حسینی گفت: ۲۸ نقطه در گلستان برای گردشگری آبی مدنظر قرار گرفته و مذاکرات و فراخوان هایی برای اخذ سرمایه گذار داده شده است.

۲۸ نقطه برای طرح گردشگری آبی در گلستان پیش بینی شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: از سال گذشته موضوع گردشگری آبی در گلستان مطرح شده و البته طی این مدت مشکلات عمده‌ای از جمله کرونا را شاهد بودیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان افزود: ۲۸ نقطه در گلستان برای گردشگری آبی مدنظر قرار گرفته و برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده شده است.

 

وی به شروع مطالعات در برخی از سدها اشاره کرد و گفت: هم اکنون در سد نگارستان (کبودوال) وضعیت طرح از سایر جلوتر است و سرمایه‌گذار در حال انجام مطالعات بوده و امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آغاز شود.

 

حسینی بیان کرد: در سد وشمگیر و گلستان هم با سرمایه‌گذاران صحبت های اولیه شده و در خواجه نفس و آزادشهر هم مطالعات در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان در خصوص لایروبی هم گفت: سه هزار کیلومتر رودخانه در گلستان وجود دارد که هزار و ۸۰۰ کیلومتر از آن پیر و بالغ و نیازمند لایروبی مداوم هستند.

 

وی افزود: در هر سال ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان باید لایروبی شود اما به دلیل محدودیت های مالی و غیره تنها ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه ها لایروبی می شوند.

 

حسینی بیان کرد: امسال هم اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای کفاف ۶۰ کیلومتر لایروبی را می دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار