گرگان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به دنبال ایجاد زیرساخت‌های جذب مسافر و گردشگر است که شهربازی یکی از این پروژه‌هاست که از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا در دست ساخت قرار دارد.

سـاخـت شهربازی گرگان به کجا رسید؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ سالانه حدود 2 میلیون مسافر و گردشگر استان گلستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند؛ البته تعداد مسافرانی که از این استان عبور می‌کنند طبق آمارهای رسمی بعضا به 17 تا 18 میلیون مسافر هم می‌رسد.
در این بین وجود زیرساخت‌هایی برای حضور و ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران از جمله واحدهای اقامتگاهی و ایجاد امکانات در تفرجگاه‌ها و غیره موضوع مهمی بوده که در سال‌های اخیر به آن توجه شده است.
گرگان از جمله شهرهایی است که به رغم داشتن جذابیت‌های بسیار زیاد برای حضور مسافر اما نفع چندانی از این شرایط نمی‌برد؛ هرچند در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته اما ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در راستای بهبود ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هنوز جای کار زیادی دارد.
شهربازی یکی از جذابیت‌هایی است که می‌تواند ماندگاری مسافران را در شهر گرگان افزایش دهد و علاوه براین مجموعه‌ای از درآمدها را برای شهر و شهروندان به همراه داشته باشد.
این پروژه در سال‌های گذشته بارها از سوی شهرداران مختلف به مردم وعده داده شد اما هیچکدام از این وعده‌ها اجرایی نشد تا اینکه پای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به استان گلستان و شهر گرگان باز شد که تحسین سردار محمد را هم در پی داشت.
ساخت شهربازی گرگان به عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های اینچنینی در شمال کشور از سال گذشته در منطقه گردشگری هزارپیچ آغاز شد و حالا شهردار گرگان از پیشرفت فیزیکی این پروژه خبر می‌دهد.
عبدالرضا دادبود درباره آخرین وضعیت شهربازی گرگان اظهار داشت: طبق قراردادی که با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) داریم روند اجرایی پروژه بسیار مطلوب است.
وی با بیان اینکه بخش اول پروژه شهربازی در حوزه زیرساخت‌های آن است گفت: امیدوارم با برگزاری جلسات هفتگی مستمر، مشکلات پروژه به طور کامل برطرف شود و سرعت ساخت آن شتاب بیشتری پیدا کند.
شهردار گرگان خاطرنشان کرد: قرار شد بخشی از تجهیزات لازم که در بضاعت شهرداری است را تهیه و نصب کنیم و تحت عنوان فاز اول شهربازی به بهره برداری برسانیم.
شهردار گرگان در خصوص زمان بهره برداری پروژه تصریح کرد: عملیات خاکبرداری، خاکریزی، دیواره سازی و تراس بندی محوطه 15 هکتاری و راه‌های دسترسی در حال اجراست و امیدوارم در بهار 1400 بخش اول این پروژه را از قرارگاه تحویل بگیریم.
وی گفت: درباره سرمایه‌گذاری در این پروژه نیز مذاکراتی با چینی‌ها داشتیم و حتی درباره استفاده از فاینانس هم گفت‌وگوهایی انجام شده است.
دادبود بیان داشت: بخش زیرساخت‌های این پروژه حدود 260 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در حال تأمین آن هستیم. ضمن اینکه به دنبال نصب بزرگترین چرخ و فلک با ارتفاع 150 متر در این شهربازی هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: فاز دوم این پروژه تا آخر سال 1400 و فاز نهایی آن نیز طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان 1401 آماده بهره برداری خواهد شد./تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار