مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس با اعلام افتتاح ۱۹ پروژه تولیدی و عمرانی بخش کشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۵۲۸ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن ۹۶۰ خانوار نیز از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

پروژه‌های کشاورزی گنبدکاووس در دهه فجر برای ۵۲۸ نفر شغل ایجاد می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب‌الله زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستان، تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضی هزینه شده که ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی و ۶۶۰ میلیارد ریال سهم آورده متقاضی است.

زارع ادامه داد: واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار، کارخانه تولید خوراک طیور، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ایجاد زیرساخت‌های شهرک گوزنی‌تپه، احداث گلخانه‌ و برق رسانی شبکه آبیاری و زهکشی مزارع در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس از مهمترین طرح‌های قابل  افتتاح جهادکشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال است.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین گفت: این شهرستان با داشتن ۱۵۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی و نیز استقرار تعداد قابل توجهی از واحدهای دام و طیور و نیز صنایع تبدیلی و تکمیلی در تولید بسیاری از محصولات زراعی، دامی و غذایی رتبه نخست استان گلستان را دارد.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس به تنهایی پنج درصد تولید مرغ و تخم مرغ کشور را در اختیار دارد، بیان داشت: این شهرستان در تولید گندم، جو، شلتوک برنج، گوشت سفید، تخم مرغ، گوشت قرمز و شیر دارای رتبه نخست و در تولید پنبه و کلزا جایگاه دوم استان گلستان را دارد.

به گفته وی سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی و فراورده‌های مرتبط با آنها در گنبدکاووس تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار