رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با بیان این که زنگ خطر امیکرون در استان به صدا در آمده است تاکید کرد مراکز درمانی منطقه تا اطلاع بعدی برای پذیرش بیماران آماده باش کامل باشند.

آماده باش کامل بیمارستان‌های گلستان/زنگ خطر امیکرون به صدا درآمد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا ، عبدالرضا فاضل چهارشنبه شب در جلسه اضطراری در همین ارتباط با معاونان دانشگاه اظهارداشت: متاسفانه طی چند روز گذشته آمار مبتلایان به امیکرون به شدت افزایش یافته که با توجه به تجارب قبلی بیانگر این موضوع است که زنگ خطر پیک ششم به صدا درآمده است.

به تاکید وی باتوجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده ، تمام بیمارستان‌ها و مراکز استان باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند.

فاضل با بیان این که بیشتر شهرهای استان نارنجی شده است، تصریح کرد:  این بیماری نسبت به سویه‌های قبلی شدت گسترده‌تری دارد و توصیه اکید می‌ شود مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های اولیه را بطور کامل و با جدیت انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم  پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از اکنون تا اطلاع بعدی ظرفیت ویژه برای بستری بیماران مبتلا به امیکرن در بیمارستان‌های استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به این که تاکید می‌شود مردم در صورت داشتن علائم ابتلا، مراجعه اولیه به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود داشته باشند، افزود: شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد و باید مردم را تشویق و ترغیب به تزریق دُز سوم کنیم.

فاضل تاکید کرد که برای راه‌اندازی مراکز تب در شهرستان‌های استان از ظرفیت متخصصان استفاده شود.

وی یادآور شد: اکنون شهرستان‌های بندرگز و علی آباد کتول در وضعیت قرمز قرار گرفتند و شهرستان‌های گرگان، کلاله، گالیکش، مینودشت، آق‌قلا، بندرترکمن و رامیان نارنجی و شهرستان‌های کردکوی، گمیشان، آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه‌تپه هم زرد هستند.

بر اساس آمار موجود ، تعداد افراد بستری شده به علت ابتلا به کرونا در استان گلستان تا روز چهارشنبه به ۳۳۴ نفر رسیده است.

استان گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار