فرماندار گالیکش گفت که با افتتاح و آغاز ساخت ۴۰۳ پروژه اقتصادی دهه فجر این شهرستان برای ۵۲۵ نفر از جوانان جویای کار شغل پایدار ایجاد می‌شود.

۵۲۵ جوان گالیکشی با اجرای پروژه‌های دهه فجر صاحب شغل می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی جوان حاذق‌خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه‌های دهه فجر گالیکش شامل ۳۶۴ پروژه افتتاحی و ۳۹ پروژه کلنگ‌زنی است که با تلاش حوزه‌های مختلف برای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه عمرانی شهرستان در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: ۸۲ پروژه دهه فجر گالیکش عمرانی و ۳۲۱ پروژه اقتصادی است که در مجموع ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال برای افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آنها اعتبار هزینه و پیش بینی شده است.

فرماندار گالیکش گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی، چمن مصنوعی، روکش آسفالت و بهسازی معابر روستای، گازرسانی به چهار واحد صنعتی و مرمت و بازسازی سد انحرافی شهید شخشم و صادق‌آباد از مهمترین پروژه‌های عمرانی افتتاحی گالیکش است و همچنین عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها از جمله جدول بتنی، بهسازی و بهبود معابر شهری و لایروبی رودخانه دوغ و مسکن ۲۰ واحدی جوانان هم آغاز خواهد شد.

جوان، ۱۷۹ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت، سه استخر دومنظوره، گلخانه تولید و پرورش سبزی، طرح آبیاری بارانی، اقامتگاه بوم‌گردی و فروشگاه صنایع دستی را از مهمترین پروژه‌های اقتصادی آماده افتتاح در دهه فجر اعلام کرد و گفت: در این مدت عملیات اجرایی پنج پروژه اقتصادی شامل تولید انواع یخچال فریزر، فاز چهار کارخانه مکمل خوراک دام و طیور، سردخانه بالای صفر و زیر صفر و ۲ اقامتگاه بوم‌گردی آغاز می‌شود.

 وی بزرگترین رسالت انقلاب اسلامی را محرومیت‌زدایی و خدمت به آحاد مردم دانست و اظهارداشت: همه اقشار جامعه به عنوان یک مسوول و شهروند وظیفه دارند تمام دستاوردهای و خدمات این نظام و انقلاب را برای نسل‌های آینده بازگو کنند.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان، پارک ملی گلستان را نیز در حوزه خود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار