رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با ایسکانیوز، تعیین مدیران استانی توسط نمایندگان را دخالت دانست و از مسئولین استانی خواست به‌صورت مستقل عمل کنند.

دخالت نمایندگان مجلس در تعیین مدیران استانی خلاف قانون است/ نمایندگان فقط می‌توانند مشورت دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسکانیوز از گلستان، انتصابات استانداری گلستان مدتی است که نقل محافل سیاسی استان شده‌ و حواشی بحث‌برانگیزی‌ را ایجاد کرده‌است. 
دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این انتصابات، آخرین موضوعی است که منجر به واکنش منفی نخبگان استان گلستان شده‌است. 
کار تا جایی پیش رفته‌است که چند روز پیش کرسی آزاد اندیشی دانشجویی با موضوع «بررسی نقش و دخالت نمایندگان مجلس در روند انتصابات دولت سیزدهم در استان گلستان» که قرار بود در یکی از دانشگاه‌های استان برگزار شود با دلایل نامشخصی، پس از اطلاع‌ رسانی گسترده و در دقیقه نود، لغو شد.

حجة الاسلام والمسلمین طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز در رابطه با دخالت نمایندگان مجلس در برخی انتصابات استانی گفت: طبق یک اصل کلی قوای سه‌گانه باید با هم تعامل داشته‌ باشند و به‌طور خاص مجلس و دولت به‌علت ارتباط کاری نزدیک‌تر، باید تعامل بیشتری را مدنظر خود قرار دهند. اما نباید این تعامل تبدیل به دخالت شود یعنی اگر نماینده‌ای پیشنهادی دارد، چون از طرف مردم نمایندگی دارد و جامعه از او انتظاراتی دارد، می‌تواند در حد مشورت، مطالبی را با مسئولین دولتی درمیان بگذارد. 

وی ادامه داد: اظهار نظر نماینده مجلس تا جایی که پیغام مردم را به گوش مدیران می‌رساند، مفید است و موجب می‌شود مدیران با چشم بازتری تصمیم‌گیری نمایند، اما اگر پا را فراتر بگذارد و بخواهد به‌نحوی دخالت کند، برای مثال بگوید فلان مدیر را من تعیین کنم، خلاف قانون است و دیگر مشورت نیست. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در پایان تأکید کرد: از مسئولین استان انتظار می‌رود در کمال تعامل و همفکری با قوای دیگر و ضمن احترام به جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بر اساس قانون و به‌صورت مستقل عمل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار